מדרגות ברזל חיצוניות מחיר החל מ-799 ש"ח!

שילמתם פחות? תהיו לחוצים יותר! אין תחליף לבטיחות!

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תוכן עניינים:

בישראל, רובן המכריע של המדרגות נבנות מאבן ואפשר גם מעת לעת לפגוש מדרגות עץ בבתים מעוצבים למיניהם, אבל מדרגות ברזל? האם יש דבר כזה בכלל? ובכן, התשובה היא בהחלט כן ולמעשה יש הרבה יותר כאלה ממש אנחנו חושבים. מדרגות עשויות מברזל הוא למעשה פתרון מאוד איכותי ובטיחותי, שיכול גם להתאים מצוין לסביבות עיצוב שונות ועל פי הצורך ניתן גם להתאמה מלאה לסביבות עיצוב אחרות. מה זה בדיוק מדרגות ברזל? מתי נרצה להתקין מדרגות כאלה? האם ישנם מקרים בהם מדרגות כאלה נדרשות על פי חוק? מי מייצר מדרגות מברזל? על שאלות אלו ועוד, תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה בדיוק מדרגות ברזל?

ובכן, ממש כפי שזה נשמע, המדובר במדרגות שעשויות מברזל. בעוד מרבית גרמי המדרגות הנבנים בישראל הם גרמי מדרגות מבטון בחיפוי אבן, ישנם גם לא מעט מבנים בהם אפשר למצוא מדרגות עשויות מברזל. מדרגות אלה מיוצרות בשתי תצורות מרכזיות: הרכבה ויציקה. מדרגות בהרכבה מיוצרות למעשה באמצעות שילוב של חלקי ברזל, מוטות, קורות וכדומה באמצעות ריתוך עד לקבלת התצורה הסופית של המדרגות. לחילופין, ישנן מדרגות ברזל המיוצרות ביציקה, לרוב תוך שילוב עם ריתוך של המדרגות עצמן אל קורות הברזל שנושאות אותן. לבסוף, וזה אולי המודל השכיח ביותר של מדרגות ברזל, ישנן מדרגות שבהן הברזל משמש כמעין קונסטרוקציה בלבד. כך למשל, מדרגות עץ ניתנות לבנייה באמצעות בניית קורות גרם המדרגות מברזל, אך משטחי המדרך של כל מדרגה יהיו עשויים למשל עץ או אפילו זכוכית. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של ברזל הוא החוזק המבני שלו ולכן ניתן להיעזר בו לצורך יצירת התצורה של גרם המדרגות והענקה של החוזק המבני הנדרש לו בעוד שאת מדרכי המדרגות ומעקה המדרגות ניתן ליצור מחומרי גלם שונים לחלוטין.

סורגים ב{HEBROW}

מתי נרצה להתקין מדרגות ברזל?

השימוש המרכזי במדרגות מברזל הוא במקרים של מדרגות חירום חיצוניות ובמקרה של מבני ציבור. בשני מקרים אלה, אנחנו פשוט זקוקים לפונקציונליות של המדרגות כשלעיצוב שלהן אין משמעות רבה. מדרגות מברזל הן מדרגות חזקות מאוד ועמידות מאוד וגם מאוד קלות להרכבה ביחס לתהליך הבנייה של מדרגות אבן. כמו כן, מדרגות אלה עמידות מאוד בתנאים קשים שיכולים להיווצר בשעת חירום (אש, הצפות, עומס תנועה חריג וכדומה) ועמידות גם מפני מפגעי הזמן, חבטות וכן הלאה. במדינות זרות בהן ישנם חוקים מפותחים סביב מצבי חירום, למשל בנושא בטיחות אש בארה"ב (שם בנויים מרבית הבתים מעץ), ישנו שימוש נרחב מאוד במדרגות מברזל כמדרגות חירום. גם בישראל ניתן לראות מדרגות מסוג זה, אם כי בדרך כלל במבני ציבור בלבד. מדברים אלה אפשר להניח שמדרגות מברזל מתאימות במיוחד למצבים בהם אין לנו עניין בעיצוב, אבל כאשר דווקא כן חשוב לנו העיצוב, הופכות מדרגות הברזל לבלתי רלוונטיות. ובכן, טענה זו לא יכולה להיות רחוקה יותר מן המציאות ומיד נסביר מדוע.

כמו כן, כפי שהסברנו קודם לכן, מדרגות ברזל הן גם מדרגות שהקונסטרוקציה המרכזית שלהן עשויה מברזל, אך פרט לקונסטרוקציה כל יתר חלקי המדרגות ובכלל זה המעקה והמדרכים שמהווים את עיקר שטח הפנים של המדרגות, יכולים להיות מיוצרים מכל חומר גלם אחר לרבות עץ, זכוכית, פולימר, אלומיניום וכדומה. את הקונסטלציה הזאת אנחנו עשויים לרצות כאשר חשוב לנו ליצור בסיס עיצובי אופייני למשל על בסיס עץ או זכוכית, אבל נדרש לנו החוזק המבני שיודע להעניק לנו רק הברזל, בקלות שהוא יודעת לעשות זאת ובמחיר הזול שהוא יודע לעשות זאת.

יכול לעניין אותך גם: מעקות ברזל חוץ – כל מה שצריך לדעת

מדרגות ברזל מעוצבות – יש דבר כזה?

ובכן, לא רק שיש מדרגות ברזל מעוצבות, אלא שבאמצעות מדרגות אלה ניתן לייצר כמה מן העיצובים המרשימים והמרהיבים ביותר. מדרגות ברזל מספקות לנו בראש ובראשונה חוזק מבני רב מאוד בכל תצורה שנרצה ובאמצעות חומר גלם שאינו תופס מרחב רב. מאחר וברזל הוא חומר חזק מאוד, ניתן להשיג באמצעותו חוזק מבני רב תוך שימוש במשטחים דקים מאוד ובמוטות דקים מאוד. בנוסף לכך, חוזקו המבני של הברזל מאפשר לנו ליצור מגוון רחב של תצורות עיצוביות עם מגבלה מאוד קטנה ביחס להשפעת העיצוב על החוזק המבני. כך למשל, מדרגות ספירלה ניתנות לייצור מברזל ולעבור שלב של גמר, שבו ניתן "להלביש" את הברזל בכל עיצוב שרק תרצו.

כפי שאמרנו בפסקאות הקודמות, גם כאן זה המקום להזכיר שהאופציה של מדרגות ברזל לא אומרת בהכרח שכל חלקי המדרגות עשויים מברזל, וישנו המודל שנחשב דווקא לשכיח ביותר מבין כל היתר, שבו רק קונסטרוקציית המדרגות בנויה מברזל. במקרה כזה, אתם יכולים לעצב למעשה את המדרגות שלכם בכל דרך שרק תרצו, כשהברזל מספק רק את התשתית המבנית למדרגות ומעניק להן את החוזק המבני שלהן. כך למשל, תוכלו להזמין מדרגות ברזל שבהן ישנן שתי קורות ספירליות שיוצרות מדרגות ספירליות, ולאורכן ניתן להתקין מדרכי זכוכית או מדרכי עץ בכל עיצוב שרק תרצו. את הברזל עצמו תוכלו להדגיש באמצעות ציפוי מבריק כדוגמת כרום בגוונים שונים, או שתוכלו להסוות אותו עם ציפוי מתאים או בגוון מתאים.

בהזמנת מדרגות ברזל יש לכם חופש עיצובי מלא ואתם יכולים למעשה לקבוע את עיצוב המדרגות מא' ועד ת' מבלי "לחשוש" ממראה מתכתי שילווה את המדרגות כולן. אם תשימו לב במבנים מעוצבים למיניהם, תוכלו לגלות שבמרביתם, המדרגות עצמן מבוססות על פלטפורמת ברזל שעליה מותקנים מדרכים, מעקה וקיר צד מחומרי גלם אחרים כמו זכוכית או עץ, אבל התשתית עצמה, התשתית שמספקת למדרגות את המבנה שלהן ואת החוזק המבני שלהן, עשויה כולה מברזל.

עובדי בניה

מי מייצר מדרגות ברזל?

ייצור מדרגות ברזל דורש ידע מקצועי רב וניסיון בתחום ספציפי זה. על כן, לא כדאי לפנות לכל בית מלאכה בתחום המסגרות לצורך הזמנת מדרגות כאלה, אלא אך ורק לבית מלאכה שמתמחה ספציפית בבניית מדרגות ברזל. ישנה כמובן אפשרות להזמנת דגמים מוכנים מן המדף בכמה וכמה אולמות תצוגה ברחבי הארץ, אבל אם אתם מחפשים את האופציה לעצב את המדרגות שלכם בעצמכם, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פנייה לבית מלאכה המתמחה בעבודות מסגרות ומציע בין היתר, גם את ההתמחות בתחום של מדרגות ברזל. האופציה של התאמה אישית היא אופציה נכונה במיוחד אם אתם מלווים על ידי מעצב פנים שיכול להבטיח שכל עיצוב שלכם יעלה בקנה אחד עם עקרונות העיצוב המקצועיים, או כאשר אתם פונים לבית מלאכה שמציע סיוע וייעוץ כבר משלב התכנון והעיצוב של המדרגות. אמנם אין הרבה בתי מלאכה בתחום המסגרות, שמציעים שירות כזה, אבל ישנם כמה וכמה כאלה ואם תאתרו אחד כזה שיכול להתאים לכם גם במחיר, תוכלו להיות בטוחים למדי שגם איכות העבודה תהיה בסטנדרטים גבוהים.

בשורה התחתונה, לפני שאתם מחליטים על בניית מדרגות אבן, כדאי בהחלט לבדוק את האופציה של מדרגות ברזל, אופציה שיכולה להיות יפה ומיוחדת הרבה יותר וגם זולה הרבה יותר. הסתייעות באנשי מקצוע לכל אורך התהליך יכולה רק לסייע לכם להבטיח את איכות התוצאה הסופית. 

אנחנו עולים עליהן מדיי יום ביומו. חלקנו משתמשים בהן מבלי משים, וחלקנו מתלוננים על הצורך לעלות ולרדת תמידית. ניחשתם נכונה, דיברנו על מדרגות ברזל. אותן מדרגות שאי אפשר להתנהל בלעדיהן. המדרגות היו מאז ומעולם אמצעי יעיל למעבר בין קומות ובין מקומות גבוהים לנמוכים ואחד התחומים העיקרים בעבודות מסגריה. לאורך השנים, הפכו המדרגות והשתכללו והיום ניתן ליהנות ממדרגות טובות ומעוצבות.

 

מי צריך מדרגות ברזל?

מדרגות ברזל הופכות לנפוצות יותר ויותר בקרב רבים. הן חיוניות עבור המגזר הפרטי, כמובן. אנשים שיש להם בית גדול הכולל שתי קומות, מחפשים מדרגות מעוצבות ואיתנות כדי לחבר בין שני חלקי הבית. כמו כן, בעלי משרדים וחברות גדולות מעוניינים לחבר בין הקומות באמצעות מדרגות איכותיות בעלות מבנה יוקרתי.

מדוע דווקא מדרגות ברזל?

למדרגות ישנם יתרונות רבים ובלתי מבוטלים. אלה כמה מבין היתרונות המשמעותיים ביותר שכדאי להכיר:

  • עניין של בטיחות – מדרגות ברזל עשויות ברובן מחומר הברזל הקשיח והאיכותי. מדובר במדרגות איכותיות שאינן נשחקות מהר עם השנים. הן יכולות להחזיק מעמד לאורך זמן. מדרגות אלה הן מבין המדרגות האיכותיות יותר לא רק עבור המבוגרים, אלא גם עבור הילדים.
  • מדרגות נוחות – מדרגות הברזל מותאמות לכפות הרגליים של העולים והיורדים. ניתן להשתמש בהן בבטחה מבלי לחשוש מהחלקה. מדרגות אלה מספקות יציבות רבה, כך שלאחר שעולים בהן לא חשים עייפים.
  • מדרגות מעוצבות – העיצוב חשוב עבור רבים – בין אם מדובר באנשים פרטיים או במגזר העסקי. מסגרייה מקצועית מציעה מדרגות מעוצבות ואיכותיות שהן גם קלות ונוחות לשימוש.

מדרגות ברזל בשלל סגנונות

מדרגות ברזל מגיעות בשורה ארוכה של סגנונות וחשוב להכיר 3 סגנונות בולטים. הראשון הוא מדרגות מפורזלות. מדרגות אלה בנויות רק מברזל וניתן להשיג אותן בשלל עיצובים. כמו כן, לא מוכרחים להשאיר אותן אפורות. אפשר לצבוע את המדרגות בצבעים מגוונים לבחירתכם. הסגנון השני אהוב על רבים והוא מדרגות העשויות מברזל ומשולבות בעץ. מדרגות אלה מעניקות תחושה של חמימות לבית או למשרד. ולבסוף, הסוג השלישי הוא מדרגות בקווים נקיים: מדרגות ללא פרזולים הכוללות מוטות ברזל ויוצרות מראה נקי, אסטטי ומעוצב.

החברה שמספקת את המדרגות

מחפשים מדרגות מתכת  ברזל איכותיות כדי לשדרג את הבית? מעוניינים להוסיף מדרגות חזקות למשרד? לשם כך חשוב לבחור בחברה טובה אשר תספק לכם את השירותים האיכותיים ביותר. חברה המייצרת מדרגות ברזל צריכה לעבוד לפי תקן בטיחות מחמיר. חברה זו משתמשת בחומרים איכותיים ועמידים ואינה מנסה לחסוך בכסף כדי לייצר מדרגות מחומרים זולים. משום כך, כאשר אתם פונים לחברה כלשהי, חשוב לבחון את הצעת המחיר שהיא מציעה. אל תתפתו להצעות מחיר זולות, שכן הן עלולות להתגלות כיקרות יותר. מוטב לבחור בחברה יקרה מעט יותר ולקבל שירותים איכותיים לאורך כל הדרך. כי כאשר אתם עובדים עם חברה מקצועית באמת, אתם יכולים לקבל ליווי מהתחלה ועד הסוף.

ראו גם: כמה עולה להתקין מדרגות חוץ?

 

בתים ודירות רבים נתקלים בצורך בהתקנת מדרגות ברזל חיצוניות בבית פרטי או בדירה. אתם ודאי שואלים את עצמכם מדוע יש צורך במדרגות חיצוניות והאם ניתן להתקין את המדרגות בתוך הבית. לעיתים מתעורר הצורך להתקין את המדרגות דווקא ככאלה שיהיו חיצוניות לאור מספר סיבות. סיבה נפוצה מאוד להתקנת מדרגות ברזל חיצוניות היא לאור עובדה שאנו צריכים מדרגות בין שני מפלסים במרפסת, כלומר בבתים שהם דופלקס לעיתים ישנה אפשרות לעלות מהמרפסת ישירות אל מפלס הגג לשם כך עולה הצורך במדרגות חיצוניות.

מעקב ברזל למרפסת

סיבה נוספת בגינה נצטרך להתקין מדרגות ברזל חיצוניות היא רצון ליצור כניסה נפרדת לקומה השנייה בעזרת דלת חיצונית במידה ויש לנו אפשרות להפוך את הקומה העליונה בבית פרטי או בדירה ליחידת דיור. בעזרת גרם מדרגות נוכל ליצור כניסה נפרדת ופרטית אל החלק העליון של הבית וליצור יחידת דיור עם כניסה נפרדת במידה ואנו רוצים להשכיר אותה לדייר חיצוני ולתת לו ולנו פרטיות.

היתרונות של מדרגות ברזל חיצוניות

היתרון המרכזי של התקנת מדרגות חיצוניות מברזל לעומת חומרים אחרים כמו עץ למשל היא העמידות של הברזל בתנאי חוץ למשך זמן רב. הברזל למעשה עובר תהליך של גילוון ששומר עליו מפני פגעי מזג האויר ועוזר לו להיות עמיד למשך זמן רב גם בתנאי מזג אויר קשים של חום וגשם. את כל זאת אנו משיגים למעשה באפס אחזקה שכן הברזל הוא אינו חומר שיש לטפל בו באופן תדיר כמו העץ למשל. יתרון נוסף של הברזל הוא שניתן לעצב אותו בצורות שונות ומגוונות כך למשל נוכל ליצור גרם מדרגות בצורת ספירלה או גרם מדרגות רגיל. למעשה תודות ליתרונות הפרזול, הברזל הוא חומר גלם מאוד גמיש ונוכל לעשות איתו כמעט כל מה שנרצה בהתאם למקום שיש לנו בהתאם לעיצוב אותו נרצה להשיג.

ראו גם: בניית גלריה מברזל

מדרגות ברזל חיצוניות מחיר

ככלל המחיר של המדרגות יהיה מורכב ממספר משתנים כאשר המדרגות והמעקה בדרך כלל יתומחרו בנפרד. כמובן שהמחיר של המדרגות יושפע באופן ישיר מכמות שעות העבודה שנצטרך להשקיע בהן ובכמה שהעיצוב שלהן יהיה מורכב, ובסופו של דבר המחיר של המדרגות ייקבע לפי מדרגה או לפי מ״ר.

משתנים נוספים שישפיעו על מחיר המדרגות יהיו הצורה שלהן, סוג הגילוון אותו הן יעברו ועוד מגוון משתנים אחרים.

מחיר מדרגות ישרות ינוע סביב מחיר של 800 ש״ח למדרגה כאשר מחיר של המעקה יהיה כ- 900 ש״ח למ״ר. מדרגות ברזל ספירלה יעלו כ-1300 ש״ח למדרגה וכ-1500 ש״ח למ״ר למעקה. במידה ואתם צריכים מדרגות חיצוניות מברזל לבית שלכם המומחים של המרכז הישראלי למסגרות ישמחו לייעץ ולסייע לכם בבחירת המדרגות הנכונות עבור הפרויקט.

עבודת מסגרות- סורגים

סוג סורגטווח מחיריםהערות
סורג בטןהחל מ-450 ש"חמחיר לפי חלון
סורגים למרפסתהחל מ-650 ש"חהמחיר נקבע לפי גודל במטרים
סורגי ברזל לחלוןהחל מ-500 ש"חהסוג הנפוץ ביותר לחלונות

עבודת מסגרות- שערים

סוג השערטווח מחיריםהערות
שער גלילה לחניההחל מ-700 ש"חשער עשוי פח
מחיר לפי מטר רבוע
שער אלומיניוםהחל מ-850 ש"חשער סטנדרטי
מחיר לפי מטר רבוע
שער הזזההחל מ-650 ש"חמחיר לפי מטר רבוע
שער חשמליהחל מ-700 ש"חשער פשוט
מחיר לפי מטר רבוע

עבודת מסגרות- מעקות

סוג המעקהטווח מחיריםהערות
הגבהת מעקות במרפסתהחל מ-300 ש"חמחיר למטר
ניתן לצבע הגבהה של מעקה אם יש צורך
מעקה מגלוון למדרגותהחל מ-750 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים למדרגות בתוך הבית
מעקה מאלומיניוםהחל מ-550 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים גם לבחוץ וגם לבפנים

עבודת מסגרות- כללי

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
פירוק סורגיםהחל מ-300 ש"חפירוק סורגים מחלון
תיקון סורגיםהחל מ-200 ש"חתיקון סורגים בחלון
החלפת מסילותהחל מ-450 ש"חלסורגים ושערי הזזה, עלות לפי מטר
הסרת חלודההחל מ-280 ש"חעלות לפי מטר
המרכז הישראלי למסגרות
המרכז הישראלי למסגרות

מחפשים מסגר מקצועי, שיכין לכם סורגים, גדר, שער, פרגולה או עבודת מסגרות אחרת לבית? בעידן בו כולם קונים באולמות תצוגה, יצאנו לבדוק עבורכם את הסדנאות שבהן מתרחש הקסם. בדקנו ומצאנו – המרכז הישראלי למסגרות.

המרכז הישראלי למסגרות פועל בישראל כבר שנים ארוכות ובמילים הכי פשוטות שאפשר, מציע לכם את האפשרות להזמין כל עבודת מסגרות שעולה בדעתכם ובדמיונכם, גם כשמדובר במשימה מאתגרת ביותר. במרכז תוכלו למצוא חבורה של אנשי מקצוע מסורים, שחיים ונושמים את עולם המסגרות ומתנהלים כמו אמנים בסטודיו שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!