מתעניינים בקניית מעקות ברזל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

שילמתם פחות? תהיו לחוצים יותר! אין תחליף לבטיחות!

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תוכן עניינים:

למעקה ישנו תפקיד חשוב במיוחד, בשמירה על בטיחותם של בני הבית: הוא מונע נפילות כאשר הוא מותקן במרפסת, תומך באנשים שעולים ויורדים בין קומה לקומה כאשר הוא מותקן בגרם המדרגות ו"על הדרך" הוא גם מוסיף ליופי של הבית. חובבי עיצוב הפנים, אשר עוקבים אחר המגמות האופנתיות השולטות בתחום עיצוב נדל"ן, כבר יודעים עד כמה מעקות ברזל הפכו לפופולריים באחרונה והשימוש בברזל הפך לנפוץ, בהתקנה בבית וגם במקומות שונים מחוץ לו, כגדר או שער.

מעקה למדרגות פנים

החשיבות של התקנת מעקות בתוך הבית

בבתים שבהם ישנה יותר מקומה אחת, קיים צורך לעבור מקומה לקומה כאשר מדרגות הן כמובן הדרך לייצר את המעבר הזה. בחלק מן הבתים ניתן למצוא מדרגות מפותלות בצורת קפיץ, אשר דורשות מעקה ש"ילווה" אותן ויעניק את התמיכה המתאימה למשתמשים בהן. עבור פעוטות וילדים, המעקה מקנה תחושת ביטחון והם יכולים לאחוז בו בעלייה או בירידה. בעבור מבוגרים וקשישים, המעקה מייצר מנוחה בין מדרגה אחת לשנייה ומסייע לשימוש נוח וזהיר בהן.
התקנת מעקות ברזל חייבת להיעשות בצורה שתעניק למעקה את שני היתרונות הפוטנציאליים העיקריים שלו: הראשון הוא וויזואליות מרשימה, המתקבלת באמצעות פרזולים מיוחדים שהופכים אותו ליפהפה וייחודי במראהו. היתרון השני הוא חוזק החיבור אל גרם המדרגות עצמו, זאת על מנת למנוע ניתוק של המעקה, נדנוד ושחיקה שלו או חלילה תאונה ולשם השמירה על הבטיחות המרבית של הדיירים, בכל פעם מחדש כאשר הוא בוחרים להשתמש במדרגות.
ראו גם: מחירון מעקות ברזל

היכן ניתן להתקין מעקות ברזל באזור החיצוני של הבית?

מרפסות הן בדרך כלל המקום "להשוויץ" בו במעקה יוצא דופן, כזה שהושקעה בו עבודת עיצוב רבה. הטכנולוגיה של היום מאפשרת חריטה על חומר הגלם באמצעות קרני לייזר, מה שהופך את הברזל לסוג של "דף ציור" בידי המסגר, כאשר התוצאה הסופית היא אומנות מרשימה במיוחד.
את אותה הטכניקה ניתן ליישם גם בעבודת מסגרות מסוג אחר: בייצור של שערי ברזל מאסיביים אך אמנותיים, המשמשים בכניסה לבית עם גינה ולרוב משולבים עם גדר, העשויה אף היא מתכת. בכדי לטשטש את המראה ה"קר" של הגדר, ניתן תמיד לשתול צמחיה ולאפשר לה לגדול בצורה פראית ולעטוף את הגדר. המראה המתקבל הוא טבעי ויפה, אך מתחת קיימת ו"מסתתרת" גדר עמידה במיוחד.

איך מעצבים ברזל ויוצרים ממנו עבודת אומנות?

מסגרים מומחים לעבודה עם ברזל, יידעו כיצד להשתמש בחום הדרוש ובכימיקלים לעיצוב החומר עצמו. על אף החוזק הרב והעמידות של הברזל כחומר גלם, בסופו של דבר הוא גמיש מאוד בשלב הראשוני שלו ולכן ניתן לעצב ממנו כל דבר שרוצים ובכל צורה. כאשר הוא מתקשה ומקבל את צורתו הסופית, הוא הופך ליציב מאוד וכמו כן עמיד בפני מפגעים שונים, לרבות מזג אוויר קיצוני. היתרון בכך הוא, שניתן לבנות שער ברזל חזק וגדול ממדים ולהציבו בכניסה לגינה, ללא חשש לבלאי.

מהם הסוגים השונים של מעקה מברזל שניתן להתקין בבתים?

המגמות בעיצוב הפנים משתנות עם השנים ואנשים עלולים לעתים לחשוש מהתקנת מעקות ברזל מאסיביים בביתם, אולי בשל העובדה כי הם דומיננטיים מאוד במראה שלהם. חשוב להבין כי את הברזל ניתן לצבוע בכל גוון שרוצים ובכך לבחור האם "לתת לו את המקום" ולאפשר לו להיות בולט בחדר, או אולי דווקא לצבוע אותו בגוון שיטמיע אותו בחלל. כך או כך, ברזל מעוצב יכול למעשה להתאים לכל סגנון – מודרני, קלאסי או כפרי – ומכאן שבתים פרטיים שונים יכולים להתהדר בו.

אילו חומרי גלם ניתן לשלב ביחד עם הברזל לצורך התקנת מעקה?

מעקות ברזל יכולים להיות עשויים מברזל בלבד, המעוצב לפי צרכי הלקוח והרצונות שלו בכל הנוגע לעיצוב המבוקש ובהתאמה למראה הכללי של הבית, או להיות משולבים בחומרים אחרים. שילובים של ברזל עם זכוכית, למשל, הם מקובלים מאוד והם יוצרים תחושה של הגנה נוספת עבור העולים והיורדים במדרגות, או השוהים במרפסת שבה קיים המעקה, כיוון שהם מהווים סוג של "קיר" שקוף.
ישנה חשיבות לשמירה על הניקיון של המעקה, באופן המתאים לחומרי הגלם שממנו הוא עשוי: על מנת שלא לקלקל את יופיים של מעקות ברזל המשולבים עם זכוכית, למשל, חשוב לשמר את הצלילות של הזכוכית. בדיוק בגלל זה, צריך להשתמש בחומרים המתאימים ובאביזרי הניקוי הנכונים. כדאי להתייעץ עם יצרן המעקה, על מנת להיזהר ולא להזיק חלילה לגימור שלו או לחומר עצמו.

מעקות חוץ

מדוע חשוב לחזק את המעקה בשלב ההתקנה?

המעקה צריך להיות בתפקיד של משענת ולספק תמיכה עבור האנשים המתגוררים בבית. השוהים במרפסת, למשל, מסתמכים על יציבות המעקה כאשר הם מביטים החוצה ולעיתים נשענים עליו במלוא כובד משקלם, על מנת להתרווח ולנוח. מי שמשתמש בגרם המדרגות ועובר בין קומה אחת לאחרת בתוך הבית, סומך על המעקה שיהווה עבורו הגנה במידה ויחליק הצידה, או ירצה להיעזר ולהיתמך על ידו אם הוא מתקשה לעלות או לרדת.
מסיבות אלו, חשוב מאוד לוודא כי אתם נותנים רק למומחים להתקין מעקות ברזל אצלכם בבית, משמע לאנשי מקצוע מיומנים בתחום המסגרות, שמנוסים בביצוע התקנות של תוצרי ברזל כבדים שכאלה. חיזוק המעקה אל גרם המדרגות או לכל מקום אחר בתוך הבית או בחלקו החיצוני, יבטיח לכם אריכות ימים של המעקה ואתם תוכלו להשתמש בו בבטחה, למשך שנים רבות.

מעקה למרפסת – על חשיבות ההתאמה המדויקת של המעקה לבית

היתרון של הברזל, בין היתר, הוא בגמישותו הרבה ומכאן שביכולת של המסגר להתאים את מבנה המעקה אל הקרקע שהוא מחובר אליה. יתרון זה רלוונטי בכל מבנה של בית, אך הוא מרשים עוד יותר כאשר ישנה רצפה מעוגלת, למשל במרפסות דקורטיביות ומעוגלות, בהן משולב מעקה מתכתי מפורזל ונאה. הצורך לעצב את הברזל ולעגל אותו, כמובן שאינה גורעת דבר מהעמידות שלו והוא מותקן בצורה הבטיחותית ביותר ומחוזק אל הרצפה על מנת למנוע תזוזות.
התקנת מעקות למרפסת מברזל שכאלה ובמיוחד אם מעצבים אותם עם "בטן" המייצרת מעין נפח, מאפשרת שילוב של עציצים, או אפילו חפצי נוי שונים וצבעוניים, בחלק של הבית הפונה כלפי חוץ. נוצר מראה משובב נפש של טבע וצבעים מעניינים ביחד עם ברזל, ניגוד מושלם אשר נעים מאוד להביט עליו והוא מוסיף ציוריות וקסם מיוחד אל הבית.

איך בוחרים את הדגם הנכון ואת אנשי המקצוע שיתקינו אותו?

קיימים דגמים שונים ומגוונים של מעקות ברזל, כאשר הם נבדלים זה מזה בסגנונות העיצוב, בחומרי הגלם – מעקות מברזל בלבד או משולבים וכן בגוונים. היכולת לצבוע את המעקה העשוי מתכת, בכל צבע שהוא, מאפשרת התאמה של המעקה לרקע שמעניק הבית וכן את האופציה לחדש את מראה מעקה, אם רוצים בכך, לאחר שנים.
המרכז הישראלי למסגרות מייצר מוצרי ברזל מגוונים כמו שערי כניסה לגינה, גדרות עשויות ברזל וכמובן מעקות דקורטיביים ונאים, בהתאמה אישית ללקוח ומתוך רצון להוסיף יופי לכל בית שבהם התוצרים מותקנים. שימת הדגש היא על שירות מצוין, הקשבה לצרכים של בעלי הבית ומציאת הדגם המתאים עבורם, בכדי שייהנו ממעקה חזק, יציב, בטיחותי ומרשים.

עבודת מסגרות- סורגים

סוג סורגטווח מחיריםהערות
סורג בטןהחל מ-450 ש"חמחיר לפי חלון
סורגים למרפסתהחל מ-650 ש"חהמחיר נקבע לפי גודל במטרים
סורגי ברזל לחלוןהחל מ-500 ש"חהסוג הנפוץ ביותר לחלונות

עבודת מסגרות- שערים

סוג השערטווח מחיריםהערות
שער גלילה לחניההחל מ-700 ש"חשער עשוי פח
מחיר לפי מטר רבוע
שער אלומיניוםהחל מ-850 ש"חשער סטנדרטי
מחיר לפי מטר רבוע
שער הזזההחל מ-650 ש"חמחיר לפי מטר רבוע
שער חשמליהחל מ-700 ש"חשער פשוט
מחיר לפי מטר רבוע

עבודת מסגרות- מעקות

סוג המעקהטווח מחיריםהערות
הגבהת מעקות במרפסתהחל מ-300 ש"חמחיר למטר
ניתן לצבע הגבהה של מעקה אם יש צורך
מעקה מגלוון למדרגותהחל מ-750 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים למדרגות בתוך הבית
מעקה מאלומיניוםהחל מ-550 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים גם לבחוץ וגם לבפנים

עבודת מסגרות- כללי

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
פירוק סורגיםהחל מ-300 ש"חפירוק סורגים מחלון
תיקון סורגיםהחל מ-200 ש"חתיקון סורגים בחלון
החלפת מסילותהחל מ-450 ש"חלסורגים ושערי הזזה, עלות לפי מטר
הסרת חלודההחל מ-280 ש"חעלות לפי מטר
המרכז הישראלי למסגרות
המרכז הישראלי למסגרות

מחפשים מסגר מקצועי, שיכין לכם סורגים, גדר, שער, פרגולה או עבודת מסגרות אחרת לבית? בעידן בו כולם קונים באולמות תצוגה, יצאנו לבדוק עבורכם את הסדנאות שבהן מתרחש הקסם. בדקנו ומצאנו – המרכז הישראלי למסגרות.

המרכז הישראלי למסגרות פועל בישראל כבר שנים ארוכות ובמילים הכי פשוטות שאפשר, מציע לכם את האפשרות להזמין כל עבודת מסגרות שעולה בדעתכם ובדמיונכם, גם כשמדובר במשימה מאתגרת ביותר. במרכז תוכלו למצוא חבורה של אנשי מקצוע מסורים, שחיים ונושמים את עולם המסגרות ומתנהלים כמו אמנים בסטודיו שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!