מעקה למדרגות חוץ

שילמתם פחות? תהיו לחוצים יותר! אין תחליף לבטיחות!

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תוכן עניינים:

כדי להבין את החשיבות של מעקה למדרגות, צריך לרדת או לעלות תחילה בגרם מדרגות שלא מותקן בו מעקה. את החוויה הזאת אפשר לעבור בדרך כלל בבתים בתהליכי בנייה, אך לא קיים גרם מדרגות בנוי ומוגמר שאין בו מעקה. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה – המעקה נועד בראש ובראשונה לספק לנו הגנה מפני נפילה וכן מיועד לספק לנו תמיכה אם וכאשר נזדקק לזה, בעיקר בגיל מבוגר. ועדיין, מעקה הוא תוספת שחייבת לעמוד בסטנדרטים של העיצוב הכולל וחייבת לעמוד גם בעוד כמה פרמטרים שאותם נפרט בשורות הבאות.

מהם הפרמטרים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון בבחירת מעקה למדרגות?

ההחלטה להתקין מעקה למדרגות היא אינה החלטה שקשה לקבל. למעשה, זאת בכלל לא החלטה שצריך להתחבט בה. כל גרם מדרגות, על פי החוק, חייב במעקה שגם המידות המינימליות שלו והחוזק המבני המינימלי שלו מוגדרים בתקן. אתם כמובן לא אמורים להכיר את כל הנתונים הללו, שכן כל מעקה שאתם מזמינים מיוצר מלכתחילה בכפוף לתקנים אלה. יחד עם זאת, פרט להחלטה הזאת יהיה עליכם לקבל החלטה נוספת, ההחלטה איזה דגם ספציפי של מעקה למדרגות אתם רוצים להזמין ופה העניינים מתחילים קצת להסתבך. מן הסתם, בכפוף להנחה שכל מעקה שאתם מזמינים מספק את התמיכה הבטיחותית הנדרשת על פי התקן, הרי שבחירת המעקה היא בחירה שנשענת בעיקרה על עיצוב. אבל עוד לפני העיצוב כדאי להכיר שני פרמטרים נוספים שאליהם יש להתייחס ברצינות בבחירת מעקה למדרגות. הפרמטר הראשון הוא מעבר חופשי של אוויר בחדר המדרגות. מרבית המעקות שתמצאו בבתים פרטיים, ולא פחות מכך גם בבתים משותפים, יהיו מעקות שמאפשרים מעבר חופשי של אוויר דרכם. אלו הם בדרך כלל מעקות ברזל שדומים במהותם לסורגים, כשבין הסורגים ישנו מעבר חופשי של אוויר. מהסיבה הזאת, זה יכול להיראות לכם כמו פרמטר מובן מאליו עד כדי כך שכלל לא תקדישו לו מחשבה. אלא שמן הצד השני, יש לכם גם את האפשרות למשל להזמין מעקה זכוכית שאמנם שומר על שקיפות מלאה, אבל חוסם כל מעבר של אוויר. אם אתם מתקינים מעקה כזה בבית פרטי טיפוסי שבו נפח חדר המדרגות הוא קטן יחסית, אתם בהחלט יכולים לצפות לחסימה של מעבר אוויר בין הקומות ודרך חדר המדרגות. עובדי בניה הפרמטר השני הוא מעבר חופשי של אור וגם פה דומה המקרה למקרה של מעבר אוויר, אלא שבמקרה הזה ההתייחסות היא בעיקר למידת האטימות של המעקה. כך למשל, מעקה זכוכית, על אף שהוא מונע מאוויר חופשי של אוויר בין הקומות, עדיין מאפשר מעבר חופשי של אור. מעקה עץ לעומת זאת, יכול בתצורות מסוימות לפגוע מעט במעבר אור ובתצורות אחרות לחסום כל מעבר של אור. זאת לעומת מעקה ברזל שמאפשר גם מעבר של אוויר וגם מעבר של אור. ככלל, ההעדפה היא לאפשר מעבר חופשי גם של אוויר וגם של אור בין הקומות, ובהתאם לכך אתם גם אמורים לשקול את הדגמים השונים שמוצעים לכם. לעניין בטיחות המעקה, כפי שאמרנו קודם לכן, בטיחות זו נקבעת על פי שורה של פרמטרים המוגדרים בתקן ואין כל צורך שאתם תכירו אותם. פרמטרים אלה כוללים את חומרי הגלם מהם מיוצר המעקה, את הגובה של המעקה, את צורת העיגון שלו אל הקיר, את תצורת ומידות משען היד וכן הלאה. ככלל, אם אתם מזמינים מעקה למדרגות במקום שמתמחה בתחום זה, אתם יכולים בהחלט לסמוך על כך שהמעקה שיסופק לכם עומד בתקן הרלוונטי. יחד עם זאת, אם לכם עצמכם יש איזשהו רעיון מהפכני למעקה שאותו אתם רוצים להתקין בבית ואם יש לכם תכנית מפורטת לגבי המעקה הזה, חשוב מאוד שתעבירו את התכנית לבדיקה אצל גורם מקצועי שיוכל לאשר עבורכם שהמעקה עומד בתקנות. שימו לב שמעקה שאינו עומד בתקנות, לא רק שיוצר עבורכם ועבור המשתמשים במדרגות סיכון בטיחותי של ממש, הרי שמעקה כזה גם לא יאפשר לכם לקבל טופס 4 לאכלוס המבנה.

 

מעקה ברזל – המעקה המתאים ביותר למרבית חדרי המדרגות

לאור הפרמטרים שפירטנו ממש לעיל, אפשר כבר להבין שמעקה ברזל הוא המעקה המתאים ביותר למרבית חדרי המדרגות וזה אמור למעשה להיות הסטנדרט במרבית הבתים, למעט מקרים בהם יש סיבות טובות ויש גם אפשרות לסטות מהסטנדרט. הברזל הוא חומר גלם חזק מאוד שמאפשר לבנות מבנים יציבים וחזקים במיוחד, גם עם כמות גדולה של חומר גלם. עקרון פשוט זה הוא שמאפשר לייצר מעקות חזקים למדרגות, שגם עומדים בתקנים הנדרשים, גם מאפשרים מעבר חופשי של אוויר וגם מאפשרים מעבר חופשי של אור. עם טכנולוגיות עבודות המתכת הקיימות היום, ניתן גם ליצור מגוון רחב של עיצובים יפהפיים המשלבים מרקמים מעניינים, גוונים שונים ותצורות שונות בסגנונות עיצוב שונים. יחד עם זאת, מעקה למדרגות יכול להיות מיוצר בחלקו מברזל ובחלקו מחומרי גלם אחרים. כך למשל, תוכלו להזמין מעקה שמושתת על קונסטרוקציה מרכזית עשויה ברזל, ועל גביו "להלביש" חומר גלם אחרים שיעניקו לו נופך עיצובי אחר שונה לחלוטין. בצורה זו, גם תוכלו לשמר את היתרונות של מעקה ברזל וגם תוכלו ליצור את העיצוב המתאים לכם ביותר.

הגבהה למעקות מדרגות
Metal staircase

ומה לגבי מעקה זכוכית או עץ?

מעקה זכוכית או עץ מתאימים במיוחד לבתים בהם חדר המדרגות גדול או כאשר ישנו כבר בסיס בנוי של המעקה, ונדרשת רק השלמה בחלקו העליון. במקרים אלה, ניתן לבחור כל סוג של מעקה ללא חשש מפני מעבר חופשי של אוויר, אך שימו לב שהנושא של מעבר אור עדיין משחק תפקיד חשוב כאשר בוחרים למשל במעקה עץ שעשוי מלוחות עץ גדולים ואטומים. במקרה של זכוכית, אין לכם מה לחשוש מעמידות הזכוכית שכן מעקות אלה מיוצרים מזכוכית מיוחדת בעלת מעטפת פולימרית, המעניקה לזכוכית חוזק מבני רב מאוד ואין כל חשש לשבירתה. מה שכן, יהיה עליכם להקפיד מאוד על ניקיון המעקה בכל עת, שכן הזכוכית יכולה לאבד מהמראה הנקי שלה פשוט על ידי כתמי לחות ואבק, והלכלוך והשפעתו על מעבר האור בולטים מאוד.

משען היד – חשוב מאוד

אחד הפרמטרים היותר חשובים שצריך לשים אליהם לב בהזמנת מעקה למדרגות הוא משען היד. המדובר כמובן במסילה שרצה לאורך המעקה כולו ושבה אנו אחוזים כאשר אנו עולים או יורדים במדרגות. משען היד אמור להיות חלק עד כמה שניתן וגם קל מאוד לניקוי. ככל שתוסיפו יותר עיטורים, תבליטים או חריטות במשען היד, כך הוא יצבור לכלוך רב יותר לאורך השנים ויהפוך מנכס לנטל. כמו כן, במידה ובבית מתגוררים בני משפחה שנזקקים לתמיכה של המעקה, חשוב מאוד לבדוק היטב את הגובה המתאים למשען היד. מן הסתם, גובה זה חייב להיות מעל המינימום המחויב בתקנות, אך מכאן יש לכם חופש מוחלט לקבוע את הגובה בהתאם לנוחות השימוש. ככלל, לפני הזמנת מעקה למדרגות, מומלץ מאוד להתייעץ עם גורם מקצועי, לברר את כל הפרמטרים שחשוב לבחון ולבחון אותם יחד עם אותו גורם על מנת להבטיח שכל ההחלטות שאתם מקבלים, מבוססות על עקרונות מקצועיים בלבד.

מעקה למדרגות חוץ – ההבדלים בין סוגי המעקות השונים

בניית מעקה למדרגות, לגגות ולמשטחים מוגבהים, היא הדרך המועדפת להגנה על המשתמשים בהם והשוהים בהם מפני נפילה ופגיעה. המעקות משמשים למניעת נפילה, או לשם אחיזה תוך כדי טיפוס או, לחילופין, ירידה ממשטח או מקומה גבוהה לקומות נמוכות יותר. במרבית המקרים, המדרגות כאמור לעיל הן מדרגות פנימיות. משמעות העניין הוא שהן מקורות, ולפיכך ההשפעה והאפקט שלהן מורגשים בעיקר בכל הנוגע לעיצוב הפנים של הבית. עם זאת, אין להן השפעה על הצורה החיצונית ועל עיצוב המבנה של הבית. מעקה למדרגות חוץ נמצא בשימוש במדרגות חיצוניות ובמקרים לא מעטים, החשיבות שלו גדולה יותר מזאת של מעקות המצויים בתוך המבנה. מה המשמעות של מעקות חוץ? מהן אמות המידה להתקנה ובנייה של מעקות למדרגות חוץ? בהמשך המאמר נעסוק במדרגות החוץ, במעקות למדרגות הללו ובתפקיד שלהם. מעקה למדרגות חוץ

מעקה למדרגות חוץ –  אסתטיקה ובטיחות ככל שנחוץ

מרבית גרמי המדרגות, ואיתם גם המעקות הצמודים אליהם והמסייעים לשוהים במבנה ולמשתמשים בהם בנושא הבטיחות, נמצאים כאמור לעיל בתוך החלק הפנימי של המבנה. ואולם יש מקרים שבהם ניתן למצוא מדרגות גם בחלק החיצוני של המבנה. כעניין של שגרה  לצד המדרגות הללו ניתן למצוא מעקה למדרגות חוץ שהתפקיד החשוב ביותר שלהם הינו הגנה על הבטיחות של המשתמשים. עם זאת, מעקות כאמור מהווים למעשה חלק אינטגראלי מחזות המבנה והמראה החיצוני הכולל שלו. כיון שכך, משקיעים אדריכלים רבים האמונים על תכנון מבנים, תשומת לב מרובה למיקום של המדרגות החיצוניות, הצורה שלהן והחומרים שמהם יורכבו המדרגות. מעקה למדרגות חוץ הוא חלק מהמבנה הכללי של המדרגות, ולפיכך חשוב מאד להקדיש גם למראה ולתפקיד שלו תשומת לב מיוחדת. בבניית מדרגות חוץ, השילוב של אסתטיקה ובטיחות הוא הבולט והנכון ביותר.

מתעניינים במעקה למדרגות אבל חייבים להבין תחילה כמה זה צפוי לעלות לכם ומה אתם יכולים להרשות לעצמכם? ובכן, בהזמנת מעקה למדרגות מחיר המעקה הוא למעשה לפי מטר רץ אורך ולפי גובה סטנדרטי. המשמעות היא שהמחיר יכול להשתנות מאוד בהתאם לסוג המעקה אותו אתם בוחרים, לפי חומרי הגלם ממנו עשוי המעקה, לפי האורך שלו, לפי הגובה שלו ולפי ההתאמות האישיות שאתם מבקשים לשלב בו.

כמה עולה מעקה למדרגות?

תחילה, כפי שאמרנו קודם לכן, בהזמנת מעקה למדרגות מחיר המעקה יכול להשתנות מאוד בהתאם לפרמטרים השונים שמאפיינים אותו. בהתאם לכך, כל מספר שננקוב בו בשורות הבאות יכול לספק לכם רק נקודת פתיחה אבל בהחלט לא מומלץ לקבל החלטה סופית לפני שקיבלתם הצעת מחיר קונקרטית למעקה אותו אתם רוצים להזמין. אז כאמור, המחיר של מעקה למדרגות יכול להשתנות מאוד לפי מאפייני המעקה. כך למשל, מעקה נירוסטה יעלה יקר יותר ממעקה אלומיניום וזה בתורו יעלה יקר יותר ממעקה ברזל. שילוב זכוכית יכול לייקר את המעקה, ובהמשך לכך גם עובי הזכוכית וסוג הזכוכית (שקופה, חלבית, חריטות וכן הלאה). באופן כללי, אתם רוצים לצפות למינימום של 500 שקלים למטר רץ של מעקה ברזל בגובה סטנדרטי של מטר אחד ועד 1,000 ₪ למעקות מורכבים יותר. יחד עם זאת, זכרו שבהזמנת מעקה למדרגות מחיר המעקה יכול להשתנות עם כל תוספת וכל חומר גלם נוסף שאתם משלבים בו. ראו גם: סורג שקוף מחיר

האם יש טעם להשוות מחירים בין הצעות שונות?

לפעמים אנחנו פשוט מוצאים איש מקצוע שאנחנו סומכים עליו ואנחנו מחליטים ללכת איתו לא משנה מה יהיה המחיר. זוהי לאו דווקא התנהלות לא נכונה בהכרח, אבל בכל מקרה, קבלת הצעות נוספות והשוואת מחירים היא תמיד דבר נכון לעשות גם כשאתם כבר יודעים ממי אתם עומדים להזמין את המעקה. כפי שאמרנו, בהזמנת מעקה למדרגות מחיר המעקה יכול להשתנות על פי שורה ארוכה של פרמטרים, ועובדה זו פותחת פתח גם לפערי מחירים משמעותיים בין ספקים שונים. את זה תכפילו באורך המעקה במטר רץ ותגלו שהפערים יכולים להצטבר לסכומים משמעותיים. על כן, בכל מקרה מומלץ לקבל מספר הצעות ולבצע השוואת מחירים, אם לא כדי לבחור את הספק המתאים, אז לפחות כדי שיהיה לכם כוח מיקוח מול הספק שבו כבר בחרתם מראש.

המרכז הישראלי למסגרות מבצע את כל סוגי עבודות המסגרות לבית, למשרד, למפעל ובכלל. כל עבודות המסגרות מבוצעות באמצעות ציוד חדיש וצוות מקצועי ומיומן ועם אפשרות לייצר כל מעקה למדרגות מכל סוג, מכל חומר גלם שאתם מתעניינים בו ועם כל שילוב חומרים שעולה בדעתכם.

אמות המידה לבנייה והתקנה של מעקה למדרגות חוץ

אמות המידה לבנייה של מעקה למדרגות חוץ אינן שונות כלל מהתקנות המחייבות את הבנייה וההתקנה של מעקות פנימיים בבית. מבחינת גובה המעקה, יש חלוקה לשני מצבים:  במשטחי הביניים – כלומר באזורים השטוחים שבין החלקים של גרמי המדרגות, ההתייחסות דומה לזאת של מעקה מרפסת. כיון שכך, גובה המעקה שם יהיה מטר אחד וחמישה סנטימטרים, כנהוג במרפסות. עם זאת, במהלך השיפוע יהיה גובה המעקה המרבי 90 ס"מ. זאת, בעיקר כדי שהוא יוכל לתת אחיזה טובה ליורדים או לעולים במדרגות ולשמור על היציבות שלהם. כאשר המעקה בנוי מברזל, המרווח בין חלקיו השונים יהיה 10 ס"מ לכל היותר, בדיוק כנהוג במעקים למרפסות. אם יש לך עניין בבנייה או בחידוש של מעקה למדרגות חוץ – זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת, ואנשי המקצוע שלנו יחזרו אליך בהקדם. הם יסיעו לך להתאים ולבחור את המעקה המתאים ביותר עבורך, בהתאם להעדפות ולצרכים הספציפיים שלך ושל בני המשפחה האחרים.

עבודת מסגרות- סורגים

סוג סורגטווח מחיריםהערות
סורג בטןהחל מ-450 ש"חמחיר לפי חלון
סורגים למרפסתהחל מ-650 ש"חהמחיר נקבע לפי גודל במטרים
סורגי ברזל לחלוןהחל מ-500 ש"חהסוג הנפוץ ביותר לחלונות

עבודת מסגרות- שערים

סוג השערטווח מחיריםהערות
שער גלילה לחניההחל מ-700 ש"חשער עשוי פח
מחיר לפי מטר רבוע
שער אלומיניוםהחל מ-850 ש"חשער סטנדרטי
מחיר לפי מטר רבוע
שער הזזההחל מ-650 ש"חמחיר לפי מטר רבוע
שער חשמליהחל מ-700 ש"חשער פשוט
מחיר לפי מטר רבוע

עבודת מסגרות- מעקות

סוג המעקהטווח מחיריםהערות
הגבהת מעקות במרפסתהחל מ-300 ש"חמחיר למטר
ניתן לצבע הגבהה של מעקה אם יש צורך
מעקה מגלוון למדרגותהחל מ-750 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים למדרגות בתוך הבית
מעקה מאלומיניוםהחל מ-550 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים גם לבחוץ וגם לבפנים

עבודת מסגרות- כללי

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
פירוק סורגיםהחל מ-300 ש"חפירוק סורגים מחלון
תיקון סורגיםהחל מ-200 ש"חתיקון סורגים בחלון
החלפת מסילותהחל מ-450 ש"חלסורגים ושערי הזזה, עלות לפי מטר
הסרת חלודההחל מ-280 ש"חעלות לפי מטר
המרכז הישראלי למסגרות
המרכז הישראלי למסגרות

מחפשים מסגר מקצועי, שיכין לכם סורגים, גדר, שער, פרגולה או עבודת מסגרות אחרת לבית? בעידן בו כולם קונים באולמות תצוגה, יצאנו לבדוק עבורכם את הסדנאות שבהן מתרחש הקסם. בדקנו ומצאנו – המרכז הישראלי למסגרות.

המרכז הישראלי למסגרות פועל בישראל כבר שנים ארוכות ובמילים הכי פשוטות שאפשר, מציע לכם את האפשרות להזמין כל עבודת מסגרות שעולה בדעתכם ובדמיונכם, גם כשמדובר במשימה מאתגרת ביותר. במרכז תוכלו למצוא חבורה של אנשי מקצוע מסורים, שחיים ונושמים את עולם המסגרות ומתנהלים כמו אמנים בסטודיו שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!