הגבהה למעקה מרפסת

שילמתם פחות? תהיו לחוצים יותר! אין תחליף לבטיחות!

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תוכן עניינים:

הגבהה למעקה מרפסת – מה זה אומה ולמה זה חשוב

בניית מעקה למרפסת היא אחת ההמצאות המעולות של כל הזמנים. המעקה, כפי שאנו מכירים אותו, מסייע בשמירה על הבטיחות של הדיירים בבית בכלל, ושל הילדים בפרט. ככל שהדירה או החלל שבו נמצאת המרפסת נמצאים בקומה גבוהה יותר, כך התקנת המעקה חשובה יותר. עם זאת, אף שהמעקות במרפסות בישראל בנויים, רובם ככולם, על פי התקן המחייב, לא אחת מעדיפים הדיירים לבצע הגבהה למעקה מרפסת. זאת, הן במטרה להקטין את הסיכון למבוגרים ולילדים והן במטרה לשפר את המראה הכללי של המרפסת ושל הבית בכללותו. מהו התקן המחייב באשר לגובה המעקה במרפסת? מהי הגבהת המעקה וכיצד היא מתבצעת? בהמשך המאמר נדון בסוגיות הללו בהרחבה.

מעקה למרפסת – התקן המחייב בבניית מעקה

תקן ישראלי מס' 1142, שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי, קובע את אמות המידה המינימאליות המדויקות באשר לבנייה ולביצוע הגבהה למעקה מרפסת תלויה . על פי התקן, ישנה קביעה ברורה הן באשר לגובה המעקה ביחד למפלס הסמוך ביותר למעקה עצמו, והן בכל מה שנוגע למרווחים בין החלקים השונים בו. גובה המעקה המינימאלי, על פי תקן 1142, חייב להיות לא פחות מאשר 105 ס"מ מעל למפלס הסמוך ביותר למעקה. ההגדרה כאן היא חשובה, ויש לשים אליה לב. משמעות ההגדרה היא שאם לפני התקנת המעקה קיים מפלס או רמפה כל שהיא שהם גבוהים מפני הקרקע במרפסת או בשאר חלקי הבית, גובה המעקה צריך להיות 105 ס"מ מעל ההגבהה, ולא לכלול אותה. כלומר, מי שעומד על יד המעקה וצמוד אליו, יוכל ליהנות מיותר ממטר אחד של מעקה, שאליו ניתן להיצמד ובו ניתן להיאחז בעת הצורך. וכל זאת, במטרה להימנע מנפילה של ילד או מבוגר שטיפסו על ההגבהה ועמדו עליה תוך הישענות על המעקה. מעבר לגובה המעקה, מגדיר התקן את המרווח בין רכיבי המעקה. על פי ההגדרה, המרווח יהיה כזה שלא יאפשר לכדור קשיח בקוטר 10 ס"מ לעבר בתוכו. ההיגיון כאן הוא שילד קטן לא יוכל ליפול מבין העמודים של המעקה. ואם לתרגם את התקנה ללשון בני אדם – המרווח בין רכיבי המעקה צריך להיות קצת פחות מאשר עשרה סנטימטרים לכל היותר. ככל שהמרוח קטן יותר, כך עדיף.

הגבהה למעקה מרפסת תלויה והחשיבות שלה

יש מקרים רבים, שבהם ההורים מרגישים שהתקן המחייב איננו מספיק עבורם ואיננו מעניק לילדים שלהם ביטחון. כיון שכך, הם מעוניינים לבצע הגבהה למעקה מרפסת. ההגבהה כאמור עשויה להעניק מספר יתרונות לדיירים בבית, מבוגרים וילדים כאחד: היתרון הראשון הוא המיידי והברור ביותר – מניעת החלקה ונפילה של ילדים ומבוגרים כאחד אל מעבר למעקה. הגבהה איכותית נוספת של המעקה תסייע במניעת האפשרות הזאת. עם זאת, חשוב לומר שגם ביצוע ההגבהה איננו מסיר מההורים את האחריות לשמירה והשגחה על הילדים.

הגבהה למעקה מרפסת עשויה להפוך לאטרקציה מבחינה עיצובית, אם היא מבוצעת כהלכה בעזרת החומרים הנכונים. ביצוע נכון של ההגבהה מאפשר לצפות החוצה דרך המרפסת מצד אחד, ומאפשר גם לאוויר להמשיך לזרום בבית מצד שני. ההגבהה אמורה לשמור על הבטיחות, אבל לא לקלקל את האפקט של המרפסת.

אם יש לכם עניין בבניית הגבהה למעקה למרפסת, זה המקום הנכון עבורכם. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשת צעד חשוב בבניית הגבהה איכותית, שגם תשמור על הבטיחות וגם תהיה נעימה לעין ואסתטית. אנשי המקצוע שלנו יחזרו אליכם בהקדם ויסייעו לכם להתאים למרפסת שלכם את ההגבהה המתאימה ביותר.

 

הגבהה למעקה מרפסת

 

עבודת מסגרות- סורגים

סוג סורגטווח מחיריםהערות
סורג בטןהחל מ-450 ש"חמחיר לפי חלון
סורגים למרפסתהחל מ-650 ש"חהמחיר נקבע לפי גודל במטרים
סורגי ברזל לחלוןהחל מ-500 ש"חהסוג הנפוץ ביותר לחלונות

עבודת מסגרות- שערים

סוג השערטווח מחיריםהערות
שער גלילה לחניההחל מ-700 ש"חשער עשוי פח
מחיר לפי מטר רבוע
שער אלומיניוםהחל מ-850 ש"חשער סטנדרטי
מחיר לפי מטר רבוע
שער הזזההחל מ-650 ש"חמחיר לפי מטר רבוע
שער חשמליהחל מ-700 ש"חשער פשוט
מחיר לפי מטר רבוע

עבודת מסגרות- מעקות

סוג המעקהטווח מחיריםהערות
הגבהת מעקות במרפסתהחל מ-300 ש"חמחיר למטר
ניתן לצבע הגבהה של מעקה אם יש צורך
מעקה מגלוון למדרגותהחל מ-750 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים למדרגות בתוך הבית
מעקה מאלומיניוםהחל מ-550 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים גם לבחוץ וגם לבפנים

עבודת מסגרות- כללי

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
פירוק סורגיםהחל מ-300 ש"חפירוק סורגים מחלון
תיקון סורגיםהחל מ-200 ש"חתיקון סורגים בחלון
החלפת מסילותהחל מ-450 ש"חלסורגים ושערי הזזה, עלות לפי מטר
הסרת חלודההחל מ-280 ש"חעלות לפי מטר
המרכז הישראלי למסגרות
המרכז הישראלי למסגרות

מחפשים מסגר מקצועי, שיכין לכם סורגים, גדר, שער, פרגולה או עבודת מסגרות אחרת לבית? בעידן בו כולם קונים באולמות תצוגה, יצאנו לבדוק עבורכם את הסדנאות שבהן מתרחש הקסם. בדקנו ומצאנו – המרכז הישראלי למסגרות.

המרכז הישראלי למסגרות פועל בישראל כבר שנים ארוכות ובמילים הכי פשוטות שאפשר, מציע לכם את האפשרות להזמין כל עבודת מסגרות שעולה בדעתכם ובדמיונכם, גם כשמדובר במשימה מאתגרת ביותר. במרכז תוכלו למצוא חבורה של אנשי מקצוע מסורים, שחיים ונושמים את עולם המסגרות ומתנהלים כמו אמנים בסטודיו שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!