Site icon המרכז הישראלי למסגרות

שערי חניה מתקדמים

שערי חניה 

 

שערי חניה הם נושא מהותי עבור כל בעל נכס שיש ברשותו בית פרטי וגם עבור דיירי בניין מגורים או משרדים שמעוניינים לשמור על הפרטיות שלהם ועל מקום החניה שלהם. כשמדובר בבית פרטי, השער לחניה הוא חלק מהמעטפת הגדולה של הגדר שמקיפה את כל המבנה. הגדר אשר מיוצרת מברזל או מאלומיניום מתחילה בנקודת הגבול עם החצר של השכנים ומסתיימת בגבול עם השכנים הנוספים. לאורכה של הגדר קיים שער הכניסה הביתה שמאפשר כניסה רק לבני הבית או לאנשים קרובים שקיבלו את קוד הכניסה. בדרך זו מגנים על בני הבית לאורך כל היממה ובמיוחד במקרים שבהם הילדים נמצאים לבד בבית.

לאור העובדה שישראלים רבים קונים רכבים חשמליים, מוסיפים לתהליך של הקמת שערי חניה גם התקנת עמדת טעינה עבור הרכב החשמלי בחלק הפנימי של החניון הביתי. בדרך זו קל מאד לבעל הרכב להטעין את הרכב בשעות הערב וכך בשעות הבוקר הרכב טעון במלואו והנהג יכול לצאת לדרכו. אם מדובר בבנייני מגורים או בבנייני משרדים, מבצעים התקנת עמדת טעינה אחת או כמה וזאת בהתאם להסכמים בין הדיירים ולכמות של בעלי הרכבים החשמליים, בכל אחת מהקטגוריות הללו. 

סוגים של שערי חניה 

קיימים כמה סוגים של שערי חניה והדרך הנכונה ביותר היא הגעתו של איש מקצוע שבוחן את השטח ועל פי המבנה הגיאומטרי של המקום הוא מציע את האופציות המתאימות ביותר לכל מקום. יש שערי חניה אשר נפתחים באמצעות כנף אחת, כך הרכב נכנס פנימה ולאחר מכן השער נסגר. אם מדובר במקום רחב ידיים אפשר להתקין בו שער של שתי כנפיים וכך הרבה יותר קל לתמרן פנימה ולהיכנס לחנייה. 

אפשרות נוספת היא שער הזזה אשר נע על מסילה פנימה והחוצה. במקרה זה בונים מראש חומה  והשער נע במסילה שמותקנת בתווך. אופציה זו היא נוחה מאד גם עבור מקומות ציבוריים או מפעלים גדולים שיש בהם תנועה גדולה של רכבים כולל משאיות וכך קיים מפתח גדול לתנועה של הרכבים מצד לצד. 

הפעלת השערים

בעידן המודרני חושבים על נוחות מקסימלית ולכן מתקינים שערי חניה שמחוברים לכל אחד מהם מערך של מנועים חשמליים בגודל הנדרש על פי היקפי הפעילות שלו. כדי לפתוח את השער לוחצים על שלט או לחלופין על קוד ספציפי בטלפון הסלולרי. בדרך זו בעל הרכב אינו צריך לרדת מהרכב ולפתוח את בשער באופן ידני. זו שיטה נוחה ביותר ולכן היא קיימת כבר ברוב השערים שמותקנים ברחבי הארץ. 

חניונים גדולים למגורים ולמשרדים 

בחניונים גדולים יש שערי חניה שכוללים גם חיישנים וכך נהגים מורשים יכולים להיכנס לחניון לאחר שמספר הרישוי שלהם זוהה במערכת. כך הם גם יוצאים במהירות ללא המתנה בעמדת התשלום. אם בוצעה במקום זה התקנת עמדת טעינה לרכבים החשמליים, בעלי הרכב מחנים את הרכב בעמדה זו כדי שתתבצע טעינה בזמן השהות שלהם בבית או במשרד.

Exit mobile version