מעקה ברזל מעוצב

שילמתם פחות? תהיו לחוצים יותר! אין תחליף לבטיחות!

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תוכן עניינים:

מעקה הוא לכאורה פריט סטנדרטי שאותו אנחנו פוגשים כמה וכמה פעמים ביום ומעולם לא הענקנו מחשבה כלשהי לצורה בה הוא בנוי או להשפעה שלו על האווירה או העיצוב הכולל. זאת, אלא אם נתקלנו במעקה בעל עיצוב יוצא דופן שמדגיש את נוכחותו של המעקה. אם אתם מתכוונים להזמין מעקה למדרגות הבית, ישנם כמה וכמה פרמטרים שעליכם להכיר על מנת שתוכלו להבטיח את המעקה המתאים לכם ביותר, גם מבחינה בטיחותית, גם מבחינה פונקציונלית וכמובן גם מבחינה עיצובית. בדיוק למטרה זו כתבנו עבורכם מדריך מעקות ברזל אותו תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

למה בכלל צריך מעקה ואיך זה משפיע על בחירתו?

מעקה הוא בראש ובראשונה פריט בטיחותי שמיועד לספק לנו בטיחות מלאה כאשר אנו עולים ויורדים בגרמי מדרגות. המעקה מיועד למנוע נפילה שלנו מגרם המדרגות והוא מיועד לספק לנו משען אחיזה לתמיכה בירידה ובעליית המדרגות. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמעקה הוא גם פריט עיצוב חשוב בעל שטח פנים נרחב ונוכחות משמעותית במרחב. בתוך השילוב של שני אלה, אפשר למצוא אינספור דגמים של מעקות, לרבות מעקות ברזל, מעקות עץ, מעקות זכוכית, שילובים שונים שלהם, מעקות פתוחים ומאווררים, מעקות אטומים למעבר אור ו/או אוויר, מעקות גבוהים או נמוכים, מעקות ישרים או מעוגלים, מעקות סטנדרטיים או מעוטרים, מעקות כפריים או מודרניים וכן הלאה. בכל מקרה, מה שחשוב להבין בשלב הזה של מדריך מעקות ברזל הוא, שכאשר אתם בוחרים מעקה לבית, עליכם למצוא את האיזון בין ההיבט הבטיחותי, ההיבט הפונקציונלי וההיבט העיצובי ולא לוותר על אף אחד מהם. ראו גם: מעקה למרפסת

צביעה בהתזה
Construction worker spraying paint to steel pipe to prevent the rust on the surface

ההיבט הבטיחותי והפונקציונלי של מעקה למדרגות

כאמור, מעקה למדרגות הוא מעקה שנועד בראש ובראשונה לספק לנו ערך בטיחותי ופונקציונלי בזמן השימוש במדרגות. פעם אחת, המעקה אמור למנוע נפילה מהמדרגות אל הקומה מתחת או אל גרם המדרגות הסמוך ובהתאם לכך, חייב כל מעקה לעמוד בתקנים של גובה מינימלי ושל צפיפות הרכיבים שלו. מעקה נמוך מדי או מעקה שיש בו מרווחים גדולים בין רכיב לרכיב, אינו מספק לנו את ה"מחסום" שאנחנו מצפים לו בכדי למנוע נפילה שלנו מקומה לקומה. בנוסף לכך, מעקה אמור לספק לנו תמיכה בזמן העלייה והירידה במדרגות, במיוחד לאנשים המתקשים להתנועע. בהתאם לכך, המעקה צריך גם לכלול משען יד שהוא נוח, מעוגן היטב ובגובה הראוי על מנת לאפשר לנו שימוש במדרגות כשאנחנו יציבים ומיוצבים לחלוטין. את כל הפרמטרים האלה אתם לא באמת צריכים להכיר, שכן כל יצרן מעקות ברזל מכיר אותם היטב ומחויב אליהם על פי התקן הישראלי. יחד עם זאת, בסופו של דבר מדובר בתקן שמגדיר את תנאי המינימום של המעקה ומשם יש לכם את החופש לקבל החלטות מיטביות עבור עצמכם. כך למשל, חשוב מאוד שהמעקה יהיה בגובה שמתאים לבני הבית שאכן משתמשים בו לתמיכה. חשוב מאוד שמשען היד יהיה חלק ונוח לאחיזה, יציב וגם כדאי שלא יהיו בו גילופים או חריטות מורכבות, שלאורך זמן יצברו לכלכוך. ההיבט הפונקציונלי הבא שנרצה לדון בו במסגרת מדריך מעקות ברזל הוא ההיבט של מעבר אור ואוויר בין הקומות. מעקה הוא פריט גבוה שיכול להגיע לגובה של יותר ממטר ובמנח אלכסוני לאורך גרם המדרגות. אם תבחרו למשל להתקין מעקה זכוכית, עליכם לקחת בחשבון שמעקה זה ימנע מעבר של אוויר דרכו. בחדרי מדרגות מרווחים וגדולים זה לא אמור להוות בעיה, אבל בחדרי מדרגות טיפוסיים של בתים פרטיים דווקא כן. לחילופין, אם תבחרו להזמין מעקה עץ אטום, עליכם לקחת בחשבון שלא רק שהמעקה ימנע מעבר חופשי של אוויר, אלא גם מעבר של אור. במקרה כזה, המעקה יכול להחשיך את הקומות השונות בהתאם לאור שמגיע מכל קומה ואלמלא המעקה היה יכול להאיר גם את הקומה האחרת ואת חדר המדרגות עצמו כמובן. בהיבט זה, ואפרופו מדריך מעקות ברזל, מעקה ברזל הוא המעקה האידיאלי בכל מה שקשור למעבר אור ואוויר. הברזל הוא חומר גלם חזק מאוד שמאפשר ליצור מעקה בעל חוזק מבני ויציבות גבוהה, גם באמצעות מוטות ברזל דקים מאוד ומרווחים מאוד, כך שנותר מעבר חופשי של אור ואוויר בין הקומות.

ההיבט העיצובי של הזמנת מעקות לבית

אחרי שדיברנו על ההיבט הבטיחות והפונקציונלי של מעקות לבית, מדריך מעקות ברזל לא יכול להתעלם גם מההיבט העיצובי שמהווה שיקול חשוב ומרכזי בכל בחירה של מעקה לבית. בהיבט זה, הדבר החשוב ביותר אולי לזכור הוא שאת ההחלטה לגבי העיצוב המתאים לכם, אתם רוצים לקבל על סמך שיקולי עיצוב מקצועיים ולא על פי מצבי רוח חולפים. זה יפה שלחברים יש מעקה זכוכית, וזה נהדר שראיתם גם מעקה עץ מרהיב ביופיו, אבל האם אלו מתאימים לעיצוב הכולל של הבית? האם הם לא ייראו כמו עוף מוזר? האם מעקות אלה לא ייצרו עבורכם קושי סביב הנושא של מעבר אור ואוויר בין הקומות? האם אתם בנויים למשל לנקות את מעקה הזכוכית על בסיס שבועי בכדי לשמור על מידת הברק והשקיפות שלו ומניעת הפיכתו לפריט שנראה הכי מלוכלך בבית? בקבלת החלטות עיצוביות לבית, חשוב מאוד שתקבלו את ההחלטות על סמך מחשבה עמוקה, גם לגבי מה שאתם באמת אוהבים עמוק בתוככם ולא על פי מה שראיתם אצל אחרים,  וגם לגבי מידת ההתאמה של העיצוב שאתם בוחנים לעיצוב הכולל של הבית. במרבית המקרים, אתם תגלו שמעקה ברזל הוא עדיין האפשרות המתאימה ביותר עבורכם, במיוחד לאור החופש העיצובי שמאפשר לכם מעקה ברזל.

מעקות ברזל – לא רק ברזל

אחרי שאמרנו את כל זה, מדריך מעקות ברזל צריך להסביר גם את הדבר הפשוט הבא: מעקה ברזל לא חייב להיות עשוי כולו על טהרת הברזל. למעשה, בכל מעקה, גם במעקה זכוכית וגם במעקה עץ, ישנו שילוב נרחב של ברזל בדרך כלל כפלטפורמה או הקונסטרוקציה שתומכת במעקה כולו. על גבי הפלטפורמה הזאת מרכיבים לוחות זכוכית או עץ, אבל החוזק המבני והיציבות של המעקה נובעים בראש ובראשונה מקונסטרוקציית הברזל שלו. עבודות ברזל

מעקות ברזל – לא רק למדרגות

לבסוף, כדאי לזכור שמעקה ברזל לא נועד אך ורק לחדרי מדרגות ושימוש שכיח נוסף שלו הוא דווקא כמעקה בטיחות במרפסות או חצרות. במקרה זה השיקולים הם מעט שונים, כשאתם רוצים למשל לשמור על מקסימום נראות של הנוף המשתקף דרך המרפסת או הגינה ואתם רוצים להבטיח מקסימום בטיחות עם מעקה גבוה במיוחד שלא יותיר אפילו חשש קל לנפילה. תחת הפרמטרים האלה, מעקות זכוכית ומעקות ברזל מעוצבים נחשבות לשתי האופציות הטובות והשכיחות ביותר. הזכוכית היא לכאורה הפתרון הטוב ביותר, אבל בהיבט זה שימו לב שמעקה זכוכית גבוה חוסם למעשה כל בריזה קלה שהייתם יכולים ליהנות ממנה במרפסת או בגינה. בסביבת חוץ, מעקה זכוכית יכול גם להתלכלך מהר מאוד ולהפוך לנטל הרבה יותר מנכס. גם במקרה הזה, אין ספק שמעקה ברזל הוא האופציה הטובה ביותר, ולא בגלל שזה נאמר במסגרת מדריך מעקות ברזל, אלא בגלל שזאת האמת המקצועית המתבקשת.

איך ניתן לעצב מעקה ברזל?

לכאורה, מעקה ברזל הוא מעקה בסיסי מאוד שצריך לכלול מסילה תחתונה, סורגים אנכיים ומסילת יד עליונה. אלו הם מעקות הברזל השכיחים ביותר, ואותם ניתן למצוא בבתי ספר, קופות חולים, בתי חולים, קניונים ומקומות ציבוריים בכלל, ולמעשה אפשר למצוא אותם גם בבתים רבים, שלכאורה דווקא כן משקיעים בעיצוב הפנים שלהם. בפועל, מדובר בעיצוב הבסיסי ביותר של מעקות ברזל, ועם קצת דמיון ויצירתיות אפשר להגיע להרבה יותר מזה. מעקה ברזל מעוצב יכול להתבסס כולו על ברזל ולכלול עיטורי ברזל כיד הדמיון הטובה, ליצור אפקט של טירה עתיקה או בית מודרני, והוא יכול לכלול אלמנטים שונים עשויים מחומרי גלם אחרים, כדוגמת חיפוי עץ, לוחות זכוכית, עיטורי אלומיניום וניקל ועוד. העיצוב דורש מיומנות גבוהה בעבודה עם כל חומרי הגלם הנדרשים, אך האתגר האמיתי הוא בדמיון ובתכנון העיצוב המתאים לכם. ראו גם: מדרגות ברזל חיצוניות

איך תבטיחו התאמה של עיצוב המעקה לעיצוב הכולל של הבית?

התאמת מרחבים עיצוביים הוא עניין מקצועי מאוד, הדורש השכלה רשמית בתחום העיצוב. ניתן להסביר לכם כעת אלמנטים כמו ניגודיות, השלמה, מרקמים, שילובי צבעים וכדומה, אבל זה לא באמת יסייע לכם להגיע לעיצוב האולטימטיבי עבורכם. הברירה הראשונה שעומדת בפניכם היא להיעזר באינטואיציה שלכם. אם זה נראה לכם מספיק יפה ואם בדקתם לעומק מגוון רחב של אפשרויות, אתם בהחלט יכולים לסמוך על עצמכם גם אם אתם לא יודעים להסביר במונחי עיצוב מקצועיים מדוע מעקה ברזל מעוצב זה או אחר מתאים יותר לבית שלכם. הברירה הנוספת היא להיעזר באיש מקצוע שיבחן את עיצוב הבית, ובהתאם לכך יסייע לכם לבחור את מעקה הברזל עם העיצוב המתאים. ככלל, אין אופציה עדיפה יותר על אחרת, והדבר החשוב ביותר הוא שתקבלו את ההחלטות ממקום של בטחון ולא ממקום של מצב רוח חולף.

שמרו על ראש פתוח מעקה ברזל מעוצב

ייתכן שהתפיסות שיש לכם כעת לגבי מעקה ברזל מעוצב הן תפיסות שנבנו אצלכם לאורך השנים, לאחר שראיתם מעקות בבית הספר, בקופות חולים ובמקומות ציבוריים אחרים, ואולי הן נבנו גם מתחומים סמוכים כמו סורגים לחלונות. בפועל, מגוון האפשרויות שניתן ליישם כיום בכדי ליצור מעקה ברזל מעוצב, הוא כמעט אינסופי והיכולת שלכם לנצל את כלל האפשרויות הללו תלוי מאוד ביכולת שלכם לשמור על ראש פתוח. לפני שאתם מקבלים כל החלטה שהיא, וכל החלטה שתקבלו היא לגיטימית, חשוב שלפני כן תבדקו אפשרויות שמוצעות לכם, או שתעשו את הבדיקה בעצמכם, כשהיום יש לכם את האפשרות לעשות אותה באמצעות האינטרנט. נסו לקבל רעיונות לא רק מאתרים ישראלים, אלא גם אתרים מקצועיים מחו"ל, גבשו לעצמכם דברים שאהבתם מול דברים שלא באים בחשבון, ועם זה תוכלו להגיע לאיש מקצוע שיבנה עבורכם מעקה ברזל מעוצב. בבחירת מעקה ברזל מחירים מעוצב, עומדות בפניכם שלל אפשרויות עיצוב חדשניות תוך אפשרות לשלב חומרי גלם אחרים וליצור אפקט עיצוב מכל סגנון, לרבות סגנון כפרי, וינטג', מודרני ועוד. כדי שתוכלו להגיע לעיצוב האולטימטיבי שמתאים לכם, וודאו שעיצוב המעקה מתכתב עם העיצוב הכולל והקפידו לשמור על ראש פתוח לאורך התהליך כולו. מעקה ברזל מעוצב בבחירה ובדיקה של דגמי מעקות ברזל מחירים הוא תחום שיכול ליצור לא מעט בלבול, בעיקר סביב סוג המתכת ומורכבות העיצוב של המעקה. עצם העובדה שספק אחד מציע לכם מעקה ברזל זול מאוד, לא אומרת שהוא אכן זול וייתכן שפשוט מדובר בדגם מאוד בסיסי, הן באיכות הברזל וסוג המתכת והן ברמת המורכבות של העיצוב. בתהליך הבחירה, חשוב לוודא שאתם מבצעים השוואה של שווה בין שווים ולבחור חברה לעבודות מתכת.

חומרי הגלם לייצור מעקות ברזל במחרים מעולים

מעקות ברזל הוא מונח גג שמתייחס למעשה לכל המעקות המתכתיים, בין שהם מיוצרים מברזל ובין שממתכות אחרות ובעיקר אלומיניום. חומר הגלם ממנו עשוי המעקה משפיע בצורה דרמטית על המחיר שלו, ומחירו של מעקה ברזל אינו דומה למחירו של מעקה אלומיניום או מעקה ניקל. שילובים של מתכות שונות, לעיתים גם יקרות, בחלק בלתי נפרד מעיצוב המעקה, יכולים אף הם להשפיע מאוד על מחירו של המעקה. העניין הוא שבחירת חומר הגלם משפיעה לא רק על המחיר, אלא גם על המראה הסופי שאפשר להגיע אליו ועל התוצר הסופי שממנו תוכלו ליהנות. בהתאם לכך, חשוב לבחון תחילה את סוגי המתכות הקיימים ואת המאפיינים העיצוביים המרכזיים של כל סוג מתכת, ובהתאם לכך לבחור את הסוג שאיתו תרצו להמשיך בחיפוש אחר העיצוב המועדף עליכם של המעקה כולו.

עיצוב המעקה והקשר למחיר

כאמור, בבחירת מעקות ברזל מחירים של דגמים שונים יכולים להשתנות מאוד רק לאור המורכבות של העיצוב, ולאו דווקא לאור טוב הטעם שבו. זאת אומרת שגם אם אתם רואים מעקה שאינכם אוהבים את העיצוב שלו, עדיין יכול להיות שמדובר במעקה יקר מכיוון שעיצובו דרש עבודת מתכת מורכבת ומסובכת, שמצריכה עבודה רבה ורמת התמחות גבוהה, ששוות כסף. בהתאם לכך, כאשר אתם מפענחים את המחיר שנותנים לכם, חשוב שתבחנו אותו גם לאור המורכבות שבייצורו. כמו כן, שימו לב לאלמנטים שמוסיפים למעקה בכדי להגיע לעיצוב הנדרש. הוספת חיפוי עץ מוסיפה למחיר, הוספת עיטורי ניקל מוסיפה למחיר, הוספת לוחות זכוכית או עיטורי פולימר מוקשח מוסיפה למחיר וכן הלאה.

השוואת מחירים

כמו בכל מוצר, גם כאשר אתם מחפשים מעקות ברזל למדרגות מחירים שונים יכולים להיות מוצעים לכם ממש לאותו הדגם. בהתאם לכך, כדאי ורצוי לבצע השוואת מחירים בין כמה ספקים, ודברים אלה נכונים גם אם אתם מעוניינים בייצור מעקה בהתאמה אישית. במקרה זה, יהיה עליכם לתכנן את המעקה, ולהגיש את התכנון שיצרתם לכמה ספקים שונים בכדי לקבל הצעת מחיר. שימו לב שאתם משווים את אותו המעקה ושלא עורכים לכם שינוי בעיצוב בכדי להוזיל לכאורה את העלות. בבחירת מעקות ברזל מחירים יכולים להשתנות בהתאם לסוג המתכת ממנה עשוי המעקה, רמת מורכבות העיצוב של המעקה, וכמובן בהתאם לבית העסק ממנו אתם מזמינים את המעקה. מעקות ברזל מחירים  

במיטב המגזינים לעיצוב פנים ברחבי העולם, מופיעים מעקות העשויים מתכת, המעניקים מראה יוקרתי לבתים בהם הם מותקנים. עיצוב מעקות ברזל הוא אומנות של ממש, כאשר העוסקים במלאכה יודעים כיצד לייצר באמצעות הברזל יצירות מעניינות ודוגמאות לרוב. בעת קניית מעקה לבית, מוטב לשים את הדגש לא רק על היופי, אלא גם על אופן ההתקנה של המעקה, בהיותו כבד במיוחד, מכאן שרק לאנשי מקצוע מנוסים או מסגריה מומלצת כדאי לבצע את הפעולה הזו.

על עיצוב מעקות ברזל ומדוע הם הפכו לפופולריים

אין ספק ששילוב של מעקה מעוצב בתוך הבית, הוא בחירה חכמה המייצרת דומיננטיות רבה לפריט שבעבר הלא רחוק לא היה בעל חשיבות רבה במתחם המגורים. היכולת "לשחק" עם עיצוב מעקות ברזל ולהפוך אותם למעין ציורים שממוקמים בצד גרמי המדרגות, הפכה את המעקה לפריט מבוקש בענף עיצוב הפנים. העובדה כי ברזל הוא חומר חזק וקלאסי וניתן לעצבו במגוון דרכים וצורות, מאפשרת לו להיות על-זמני ולהתאים לבתים שונים בתכלית, מבחינת וויזואליות וסגנון עיצוב. ראו גם: שילוב מעקות ברזל וזכוכית

האם לכל בית יתאים מעקה העשוי ברזל?

מעקה מיועד למנוע נפילה, בין אם הוא מותקן על גרם מדרגות ובין אם כחלק ממרפסת. מעקה מברזל יכול בהחלט להתאים לכל בית, אך הפרזול הספציפי שתבחרו עבור הבית שלכם – מוטב ש"יתכתב" עם הסגנון המועדף עליכם. ייתכן שלבית בסגנון כפרי, למשל, יתאים מעקה עם פיתוחים ופיתולים רבים, אולי אפילו כזה המשלב דיגום של פרחים או סלסול. למרפסות בבתים המעוצבים בסגנון כפרי, יתאים עיצוב מעקות ברזל שכולל בתוכו אזור ייחודי בסף המרפסת, מעין "בטן" שניתן להניח עליה עציצים עם צמחי תבלין או עציצים צבעוניים, להעשרת המראה. לעומת זאת, לבתים קלאסיים ומודרניים כנראה שיתאים מעקה פשוט יותר, במראה נקי ואלגנטי של קווים חלקים, ללא פיתוחים. כך או כך, המגוון הרחב של דגמי המעקות, ללא ספק מקל על הלקוחות המעוניינים לרכוש את הפריט הזה לעצמם.

עלויות וטיפים לרוכשים

עבודת מסגרות אשר מטרתה להשתלב עם מראהו של הבית ולהוסיף לו חן, צריכה להתבצע על ידי מומחים העוסקים במלאכה שנים רבות ורואים בה אומנות. ייתכן שחברה מוכרת תהיה יקרה יותר, אבל בנוגע לבית שלכם מוטב שלא תתפשרו על איכות חומרי הגלם, תהליך ההכנה ובוודאי שלא על הדיוק שבהתקנה. עיצוב מעקות ברזל שמחזיקים מעמד שנים רבות ונותרים במיטבם, איננו נגמר בבית החרושת ולשלב ההתקנה אצל הלקוח ישנה חשיבות גבוהה לשמירה על מצב טוב של המעקה. במרכז הישראלי למסגרות תקבלו הצעות מחיר באשר לעבודת מסגרות ויצירת מעקה למדרגות אצלכם בבית. תוכלו ליהנות מרעיונות חדשים בנוגע לשילוב ברזל בעל המראה העוצמתי, במקומות אחרים בביתכם, למשל המרפסת או השער בגינה. בצורה כזאת תהיו רגועים יותר באשר לבחירה הסופית ותתחילו ליהנות מהיתרונות של מעקה עמיד וחזק בתוך הבית.

עבודת מסגרות- סורגים

סוג סורגטווח מחיריםהערות
סורג בטןהחל מ-450 ש"חמחיר לפי חלון
סורגים למרפסתהחל מ-650 ש"חהמחיר נקבע לפי גודל במטרים
סורגי ברזל לחלוןהחל מ-500 ש"חהסוג הנפוץ ביותר לחלונות

עבודת מסגרות- שערים

סוג השערטווח מחיריםהערות
שער גלילה לחניההחל מ-700 ש"חשער עשוי פח
מחיר לפי מטר רבוע
שער אלומיניוםהחל מ-850 ש"חשער סטנדרטי
מחיר לפי מטר רבוע
שער הזזההחל מ-650 ש"חמחיר לפי מטר רבוע
שער חשמליהחל מ-700 ש"חשער פשוט
מחיר לפי מטר רבוע

עבודת מסגרות- מעקות

סוג המעקהטווח מחיריםהערות
הגבהת מעקות במרפסתהחל מ-300 ש"חמחיר למטר
ניתן לצבע הגבהה של מעקה אם יש צורך
מעקה מגלוון למדרגותהחל מ-750 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים למדרגות בתוך הבית
מעקה מאלומיניוםהחל מ-550 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים גם לבחוץ וגם לבפנים

עבודת מסגרות- כללי

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
פירוק סורגיםהחל מ-300 ש"חפירוק סורגים מחלון
תיקון סורגיםהחל מ-200 ש"חתיקון סורגים בחלון
החלפת מסילותהחל מ-450 ש"חלסורגים ושערי הזזה, עלות לפי מטר
הסרת חלודההחל מ-280 ש"חעלות לפי מטר
המרכז הישראלי למסגרות
המרכז הישראלי למסגרות

מחפשים מסגר מקצועי, שיכין לכם סורגים, גדר, שער, פרגולה או עבודת מסגרות אחרת לבית? בעידן בו כולם קונים באולמות תצוגה, יצאנו לבדוק עבורכם את הסדנאות שבהן מתרחש הקסם. בדקנו ומצאנו – המרכז הישראלי למסגרות.

המרכז הישראלי למסגרות פועל בישראל כבר שנים ארוכות ובמילים הכי פשוטות שאפשר, מציע לכם את האפשרות להזמין כל עבודת מסגרות שעולה בדעתכם ובדמיונכם, גם כשמדובר במשימה מאתגרת ביותר. במרכז תוכלו למצוא חבורה של אנשי מקצוע מסורים, שחיים ונושמים את עולם המסגרות ומתנהלים כמו אמנים בסטודיו שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!