Site icon המרכז הישראלי למסגרות

מעקה למדרגות מברזל

מעקות ברזל למדרגות

מדרגות ברזל הוא מראה שאנו פוגשים בדרך כלל במקומות ציבוריים, אבל בשנים האחרונות נכנס עיצוב זה גם אל המרחב הביתי הפרטי, בעיקר בזכות שיפורים משמעותיים במגוון אפשרויות העיצוב במתכת. בבחירת מעקה למדרגות מברזל חשוב לוודא שהמעקה מתכתב מבחינה עיצובית עם המראה המתכתי של המדרגות, ובמקרים רבים גם עומדים בתנאי הבטיחות שמגיעים בדרך כלל עם מדרגות ברזל.

היכן מתקינים מעקה למדרגות מברזל?

אם בוחנים לרגע בדמיוננו, היכן פגשנו מדרגות מברזל יותר מבכל מקום אחר, הרי שמדובר בדרך כלל בבנייני משרדים, מרכזים מסחריים וקניונים, ולרוב במרחבים חיצוניים. הבחירה במדרגות מברזל נובעת בדרך כלל משיקולי בטיחות ומשיקולי תחזוקה. כך למשל, מדרגות חירום המותקנות בחלקו החיצוני של מגדל משרדים, חייבות להיות עמידות וחזקות וחייבות לשמור על עמידותן גם לאחר עשרות שנים של חשיפה לתנאי מזג האוויר. מתכת מציעה למעשה את רמת העמידות והחוזק המבני הגבוהה ביותר, ובתחזוקה נכונה, משמרת גם את המראה שלה לאורך זמן. כאשר מותקנות מדרגות מברזל, סביר להניח שלצידן נראה גם מעקה למדרגות מברזל, בדרך כלל עשוי גם הוא ברזל, לפחות בבסיסו.

סוגים של מעקות המתאימים למדרגות מברזל

התאמה של מעקות למדרגות ברזל, צריכה להתבצע על פי שני שיקולים מרכזיים: בטיחות ועיצוב. מבחינת בטיחות, השימוש במדרגות ברזל נובע במקרים רבים מדרישות בטיחות שבהן צריך לעמוד המבנה, ועל כן גם המעקה יצטרך להיות עשוי ברזל על מנת לשמר את החוזק המבני. יחד עם זאת, גם במקרים אלה, ניתן לשלב במעקה אלמנטים עיצוביים מגוונים, שיכולים לשדרג את מראה המעקה והמדרגות בכלל. כך למשל, ניתן להתקין חיפוי עץ מעוגל למשענת היד של המעקה, לוחות זכוכית בין עמודי הברזל של המעקה וכדומה, וזאת תוך הקפדה על כך שכל האלמנטים הללו עמידים בכל הפרמטרים הנדרשים, כדוגמת עמידות בפני פגעי מזג אוויר.

אחרי שאמרנו את זה, ובעיקר במרחב הביתי הפרטי, מעקה למדרגות מברזל לא חייב להיות עשוי ברזל והוא אינו אמור לעמוד באף דרישות חוקיות. במקרים אלה, ומבלי לפגוע בחוזק המבני וברמת הבטיחות שמספק המעקה, ניתן לעשות שימוש במגוון רחב של עיצובי מעקות, ובכלל זה מעקה זכוכית, מעקה עץ, מעקה אלומיניום ושלל שילובים ביניהם. באמצעות בחירת המעקה, כך שיתכתב מבחינה עיצובית עם מראה המדרגות, ניתן ליצור מגוון רחב של אפקטים עיצוביים, ולשמר התאמה של עיצוב מרחב המדרגות ביחס לעיצוב הכולל של הבית.

אנשי מקצוע המתמחים בתחום הברזל

יהיה המעקה שתבחרו אשר יהיה, כאשר אתם מעוניינים להתקין מעקה מדרגות ברזל , חשוב שתבחרו באיש המקצוע המתאים, איש מקצוע שמתמחה בעבודה עם ברזל, וזה לא משהו שאפשר להגיד על מרבית מתקיני המעקות. במרבית המקרים, התקנת מעקה מבוצעת ישירות אל עוגנים בקירות בטון או בלוקים. כאשר חיבור המעקה למדרגות מבוצע על פלטפורמה מברזל, על איש המקצוע לדעת בדיוק כיצד לעבוד עם הברזל, על מנת לקדוח חורים ולבצע את החיבורים הנדרשים באמצעות עזרים המותאמים במיוחד לעבודה עם ברזל.

מעקה מעוצב ובטיחותי זה חשוב, אבל אם ההתקנה שלו אינה מבוצעת כראוי, הוא אינו יכול למלא את תפקידו כנדרש, ולכן חשוב לבחור את איש המקצוע המתאים למשימה זו.

בבחירת מעקה למדרגות מברזל

חשוב שהמעקה יתאים למדרגות בהיבט הבטיחותי, אך גם בהיבט העיצוב עומד בפניכם מגוון רחב מאוד של אפשרויות על בסיס מגוון חומרי גלם אפשריים. בכל מקרה, את הבחירה וההתקנה של המעקה, אתם רוצים לעשות בליווי איש מקצוע המתמחה ספציפית בתחום זה או לבחור מסגריה לעבודות מסגרות

היתרונות של מעקה ברזל למדרגות הבית

המעקה הבנוי לצד המדרגות בכל מבנה שבו יש כאלה הוא אחד האמצעים הפשוטים, ועם זאת החשובים ביותר שהומצאו אי פעם להגדלת הבטיחות והביטחון ושמירה עליהם עבור הדיירים והאורחים בבתים פרטיים, והעוברים ושבים במבנים ציבוריים, המשתמשים במדרגות הללו. מעקה ברזל למדרגות, כמו גם מעקות מחומרים שונים אחרים בבתים פרטיים, בניינים משותפים או מבנים עסקיים וציבוריים, הפכו לאמצעי חיוני ואפילו הכרחי. על פי הנחיות משרד העבודה, קיים הכרח בטיחותי להקים מעקות למדרגות במקומות עבודה גדולים ובבנייני ציבור. זאת, בעיקר במקומות שבהם אין אפשרות למשתמשים לתמוך את עצמם בצורה אחרת. ואולם גם במקומות שאין בהם סכנה ממשית למשתמשים, מחייב החוק בניית מעקה. מדובר בעיקר במבנים תעשייתיים, שבהם הרצפה רטובה, והשימוש במערה הוא הכרחי. מהו מעקה למדרגות? מה בין מעקה ברזל למדרגות למעקות מחומרים אחרים? כל התשובות בהמשך המאמר.

מעקה – מה זה בכלל

מעקה הוא עמוד המחובר לקירות והוא מוצב אופקית, ומתמשך במקביל למדרגות ולצידן. במקומות שאין בהם קירות לצד המדרגות, מוקמים המעקות בנפרד, ומחוזקים למדרגות. במקרים כאלה, הפונקציה של מעקה ברזל למדרגות ומעקות מחומרים אחרים היא כפולה – מניעת הנפילה של המשתמש במדרגות עצמן, ומניעת הנפילה שלו מגובה. זה המקום להדגיש כי מידת השיפוע של המדרגות והגובה של כל מדרגה אינם משנים לצורך העניין, ולא ניתן לראות במדרגות נמוכות עם שיפוע נמוך משום עילה להימנעות מבניית מעקה. מאידך חשוב להזכיר כי המעקה כאמור חייב להיות יציב ומחוזק היטב, כיון שאחרת עלול שכרו של המשתמש לצאת בהפסדו, אם בעצם השימוש במעקה בלתי יציב הוא עלול ליפול.

מעקה ברזל למדרגות  ומעקות מחומרים אחרים

מעקה ברזל למדרגות הוא מעקה העשוי רובו ככולו מברזל. מעקות מהסוג הזה נמצאים בשימוש בכניסות לבתים פרטיים, בנייני ציבור ובמקומות עבודה שונים. עם זאת, ישנם סוגי מתכות שונים שמהם עשויים המעקות. ישנם מספר יתרונות חשובים למעקות מברזל על פני מעקות מכל סוג אחר. היתרון הראשון – מעקות ברזל, אם הם נבנו כהלכה והותאמו לאופי המבנה שבו הן נבנות, עשויים להפוך לחלק אינטגראלי מהמבנה ולהשתלב היטב בקונספט הכללי שקבעו עבורו המעצבים. מעקה ברזל למדרגות ניתן לצביעה בקלות וללא צורך בהקדמות מיותרות. הדבר הופך את המעקה כאמור לידידותי למשתמשים ולמעצבים כאחד.
מעקה למדרגות העשוי ברזל עשוי להחזיק מעמד שנים רבות, ובתנאי שהוא מתוחזק כיאות. הטיפול במעקות הזאת הוא קל יחסית, פשוט וזול. גם הצביעה של מעקה ברזל למדרגות היא פשוטה, אינה דורשת שום הקדמה מיותרת ועשויה לשנות מאד את המבנה הן מבחינת המראה והן מבחינת האווירה בו.

Exit mobile version