כך מתכננים אי במטבח

שילמתם פחות? תהיו לחוצים יותר! אין תחליף לבטיחות!

למידע נוסף והצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים ונחזור בהקדם

תוכן עניינים:

אי במטבח הפך לחלומם של ישראלים רבים. היכולת לשלב בין שטחי בישול לאכילה תוך ניצול של גודל המרחב והתרומה לנראות שלו נחשבים כיום לשאיפה האולטימטיבית ולא רק בקרב בשלנים חובבים ומקצועיים.

האי מקנה תחושה ביתית מודרנית, אבל גם חמימה ומפנקת מאוד. הוא מקל עלינו מבחינת נוחות ההימצאות והתמרון בחלל ומאפשר לנו להכניס פנימה יותר מוצרים, מאחר והוא מספק שפע פתרונות אחסון חדשים. בנוסף, המשטח שלו ישפיע על כל נראות החלל כאשר אפשר להשתמש בבוצ'רים עמידים מעץ, שיש למטבח כמו גרניט או דקטון, אלומיניום לחובבי סגנון העיצוב ההייטקיסטי ועוד.

מבחינה תכנונית, הדרך ליצור את האי המושלם במטבח היא להתחיל קודם כל בעיצוב המטבח עצמו ורק לאחר מכן לעצב את האי. בסופו של דבר, הקירות שנמצאים בחלל הם אלו שיגדירו את המראה, הגודל וגם את פונקציונליות המטבח ולכן גם אם אתם ממהרים לקבוע שאתם חושקים באי עם שיש קיסר או קוריאן מדהימים, עצרו רגע וחשבו על התמונה הכוללת. אחר כך יהיה הרבה יותר קל לבצע את ההתאמות מהמטבח עצמו לאי שלכם, מאשר שהדבר יבוצע הפוך.

אפשרויות ליצירת האי

כל אי הוא יחידה עצמאית שנועדה למלא שני צרכים אפשריים: משטח עבודה, אחסון וישיבה או שילוב בין השניים. בדרך כלל, נהוג ליצור את האי כך שיפנה גם למטבח מצידו האחד וגם לסלון או מבואת הכניסה מצידו האחר. לכן עליו להיות בעל תצורה יחסית דומה מכל צדדיו, כשהמשחק בין הצדדים השונים מתקבל בעיקר מכיוון הכסאות והאלמנטים שנמצאים על גבי המשטח.

האי אמור לשמש בדרך כלל לארוחות חטופות או לאירוח קליל ולכן תוכלו להשתמש במגוון רחב מאוד של משטחים, גם כאלו שבדרך כלל לא יתאימו למטבח עצמו בשל הרגישות הגבוהה שלהם. שיש קיסר למשל, שלא ניתן להניח עליו משטחים חמים עשוי להתאים בעיקר בשל מפרט הצבעים העצום שלו והמחיר הידידותי. אופציה נוספת היא שיש פורצלן שיתאים מאוד למטבחים שרוצים מראה מלוטש ומעודן. כמובן שאפשר להשתמש גם בעץ, כשכאן טווח הסוגים האפשרי מצומצם מאוד, בשל הרגישות הגבוהה של העץ במגע כמעט עם כל חומר קיים (כולל מים).

המידות האפשריות

אחרי שחשבתם על כל הצרכים של האי ועל המראה שלו כך שיתאים למטבח במדויק, אפשר לדבר על המידות האפשריות שלו.

אם האי שלכם משלב תאי אחסון ואזור ישיבה, מומלץ ליצור אי שהרוחב שלו לא קטן מ-90 ס"מ, כאשר עומק האחסון שלו הוא לפחות 60 ס"מ ועומק פינת הישיבה בגודל של 30 ס"מ

מידת האורך תלויה בעיקר בכמות האנשים המקסימלית שתשב סביב האי.

בנוגע לגובה, מומלץ שגובה האי יהיה שווה לזה של גובה המטבח. הסטנדרט במטבח הישראלי עומד על 90 ס"מ מגובה הרצפה כך שיתאים לגובה הממוצע וגם יצור נפח אחסון מוצלח. הגובה הוא גם זה שקובע את מידת הכסאות ובדרך כלל עומד על כ-60 ס"מ, מה שמאפיין בעיקר את כיסאות החצי בר.

אם המטבח קטן או נמוך בגובהו, מומלץ להנמיך את האי לאזור ה-70 ס"מ.

במצב שבו חלל המטבח קטן למדי, מומלץ לשקול האם האי שלכם מסב תועלת אמיתית ועונה על צרכי הנוחות, התנועה החופשית והמרחב לבישולים והנאה משותפת.

עבודת מסגרות- סורגים

סוג סורגטווח מחיריםהערות
סורג בטןהחל מ-450 ש"חמחיר לפי חלון
סורגים למרפסתהחל מ-650 ש"חהמחיר נקבע לפי גודל במטרים
סורגי ברזל לחלוןהחל מ-500 ש"חהסוג הנפוץ ביותר לחלונות

עבודת מסגרות- שערים

סוג השערטווח מחיריםהערות
שער גלילה לחניההחל מ-700 ש"חשער עשוי פח
מחיר לפי מטר רבוע
שער אלומיניוםהחל מ-850 ש"חשער סטנדרטי
מחיר לפי מטר רבוע
שער הזזההחל מ-650 ש"חמחיר לפי מטר רבוע
שער חשמליהחל מ-700 ש"חשער פשוט
מחיר לפי מטר רבוע

עבודת מסגרות- מעקות

סוג המעקהטווח מחיריםהערות
הגבהת מעקות במרפסתהחל מ-300 ש"חמחיר למטר
ניתן לצבע הגבהה של מעקה אם יש צורך
מעקה מגלוון למדרגותהחל מ-750 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים למדרגות בתוך הבית
מעקה מאלומיניוםהחל מ-550 ש"חמחיר לפי מטר
מתאים גם לבחוץ וגם לבפנים

עבודת מסגרות- כללי

סוג העבודהטווח מחיריםהערות
פירוק סורגיםהחל מ-300 ש"חפירוק סורגים מחלון
תיקון סורגיםהחל מ-200 ש"חתיקון סורגים בחלון
החלפת מסילותהחל מ-450 ש"חלסורגים ושערי הזזה, עלות לפי מטר
הסרת חלודההחל מ-280 ש"חעלות לפי מטר
המרכז הישראלי למסגרות
המרכז הישראלי למסגרות

מחפשים מסגר מקצועי, שיכין לכם סורגים, גדר, שער, פרגולה או עבודת מסגרות אחרת לבית? בעידן בו כולם קונים באולמות תצוגה, יצאנו לבדוק עבורכם את הסדנאות שבהן מתרחש הקסם. בדקנו ומצאנו – המרכז הישראלי למסגרות.

המרכז הישראלי למסגרות פועל בישראל כבר שנים ארוכות ובמילים הכי פשוטות שאפשר, מציע לכם את האפשרות להזמין כל עבודת מסגרות שעולה בדעתכם ובדמיונכם, גם כשמדובר במשימה מאתגרת ביותר. במרכז תוכלו למצוא חבורה של אנשי מקצוע מסורים, שחיים ונושמים את עולם המסגרות ומתנהלים כמו אמנים בסטודיו שלהם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!