Site icon המרכז הישראלי למסגרות

סוגי סוככים בישראל, פרגולות אלומיניום למרפסת

ישנם כמה סוגי סוככים בישראל, המתאימים חלקם רק למרפסות פרטיות בדירות בבנייני מגורים משותפים וישנם כאלו המתאימים גם לבתי קרקע.

לכל סוג סוכך יש את המאפיינים הספציפיים אליו, בתוכם גם יתרונות וחסרונות לפי הצרכים וההעדפות שלכם, כמובן גם אפשרות לתקציב מסויים.

אנחנו נציג בפניכם סקירה של מספר סוגי סוככים בישראל, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לצרכים ולתקציב שלכם.

 

סוכך זרועות

סוג זה של סוכך הינו הנפוץ ביותר בישראל, ניתן למצוא אותו לרוב במרפסות פרטיות בדירות בבנייני מגורים בעיקר בקיץ, שכן בחורף אינו יעיל מול הגשמים והרוחות החזקות ואף יש סיכוי גבוה להרס של המתקן.

מדובר על סוכך שלו זרועות מתכת עליהן מתוח בד, המגיע בגוונים וצורות שונות ומדובר על בד שמאפשר זרימה מסויימת של אויר בקיץ כאשר יושבים תחתיו.

ההתקנה שלו מהירה ולא דורשת אישורים מיוחדים.

 

סוכך מרקיזה

זהו סוג סוכך נוסף שניתן לראות אותו במרפסות רבות בישראל, מדובר על אותו עקרון כמו סוכך הזרועות רק שיש לו צורה מעוגלת יותר ומקפלים אותו בעזרת מנואלה מסתובבת או זרוע שנועדה לשימוש זה.

מכסה את הסוכך בד שמשונית, שהוא בד חזק ועמיד יותר מאשר סוכך הזרועות והוא עמיד יותר לשמש הישראלית ולכן מתבלה פחות מאשר סוכך הזרועות.

אבל לשמשונית יש גם חסרון, משום שאינה בד נושם ולכן בקיץ יהיה מאוד חם לשבת תחתיה.

 

פרגולות אלומיניום למרפסת

בקטגוריה זו ניתן למצוא סוגים שונים של פרגולות, שמה שמשותף להן הוא, שהן עשויות מפרופיל אלומיניום ולעתים גם תאורה מובנית ומרזב מובנה לניקוז הגשמים, מה שהופך אותן ליקרות יותר וההתקנה שלהן אינה זולה.

למרות זאת, מדובר על פתרון אלגנטי ויוקרתי וניתן לכסות איתו שטח גדול מאוד של הצללה.

לעתים קרובות יש להוציא אישורים לפרגולות אלומיניום למרפסת, מה שהופך את התהליך למורכב יותר עבור פתרון הצללה, אבל בלי ספק מדובר על פתרון לטווח רחוק שמידת הבלאי והשחיקה שלו נמוכה ביותר ולכן זוהי השקעה משתלמת מאוד בטווח הרחוק מעבר למחיר.

למידע נוסף על פרגולות היכנסו לאתר שלנו https://oded-garber.co.il

Exit mobile version