Site icon המרכז הישראלי למסגרות

חיטוי מאגר מים בבניין משותף

מיכל ביוב

מאגרי מים בבניין משותף משמשים בדרך כלל למגוון מטרות, ולא כולן קשורות למי השתייה במבנה. כך למשל, מאגר מים שמשמש את הסקת הבניין יכול לסבול מזיהום כלשהו, שלכאורה אינו משפיע על מי השתייה במבנה, אלא שמכיוון שמדובר במערכת מים אחת גדולה שכל חלק בה משפיע בצורה הדדית על חלקיה האחרים, חשוב להתייחס לזיהום זה כאילו היה במי השתייה של הבניין, ולהזמין שירות מקצועי של חיטוי מאגר מים בבניין משותף על ידי גורם שהוסמך לכך.

אילו מאגרי מים קיימים בבניינים משותפים ומדוע חשוב לחטא אותם?

מאגרי מים בבניינים משותפים יכולים להתייחס לא רק למאגרים משותפים, אלא גם למאגרים פרטיים של כל אחת מדירות הבניין. כך למשל, דוד שמש או דוד חשמל הוא מאגר מים בבניין משותף. לצד זאת, ישנם גם מאגרי מים משותפים כמו מאגר מים המשמש את הסקת הבניין, מאגר מים המשמש את מערכת יצירת לחץ המים לקומות הגבוהות בבניין, מאגר מים לשעת חירום וכן הלאה. בכל המקרים הללו, אופן השימוש במים ותדירות השימוש בהם, עלולים להוביל למצב של היווצרות זיהום במאגר המים, באופן שגורר זיהום של המים במאגר, ומשם עלול הזיהום להמשיך ולהתפשט לחלקים נוספים במערכת המים.

בהתאם לכך, כאשר אתם מזהים זיהום במאגר מים כזה, ואת הזיהום הזה תוכלו לזהות בהתאם לצבע המים, טעם המים או ריח המים, חשוב שתזמינו שירות חיטוי מאגר מים בבניין משותף, וחשוב שתזמינו אותו מאיש מקצוע שיש לו את ההסמכה הנדרשת לכך.

מדוע נדרש גורם מקצועי בעל הסמכה בתחום של חיטוי מאגר מים בבניין משותף?

חיטוי מאגר מים בבניין משותף כמו כל חיטוי אחר, הוא תהליך שמחייב ידע מקצועי, הן בהיבט של זיהוי מקור הזיהום ופתרונו והן בהיבט של שימוש בחומרי חיטוי מתאימים שישיגו את האפקט הנדרש, אך לא יסכנו את משתמשי המים בבניין. חיטוי מאגרי מים הוא מקצוע לכל דבר ועניין, וישנם אנשי מקצוע שעברו את ההכשרות הנדרשות וקיבלו את ההסמכות הרשמיות המחוייבות. אנשי מקצוע אלה יודעים לבדוק את מצב המאגר, לזהות גורמי זיהום ולבצע את החיטוי תוך שמירה על בטחון הציבור ווידוא איכות המים לאחר החיטוי.

אם יש לכם חשש להיווצרות זיהום באחד ממאגרי המים בבניין המשותף בו אתם מתגוררים, הזמינו גורם מקצועי מוסמך בעל התמחות בתחום של חיטוי מאגר מים בבניין משותף, והסירו כל דאגה מליבכם.

Exit mobile version